Akademia prowadzi Szkołę Doktorską oraz postępowania doktorskie w trybie eksternistycznym w dyscyplinach historia oraz nauki o polityce i administracji.
- Seminaria doktorskie i doktoraty w trybie eksternistycznym
- Szkoła doktorska
ZMIANOM NIE ULEGAJĄ:
- Zasady określone w wcześniej zawartych umowach.
- Wysokość opłat.
- Numer konta bankowego (46124052821111000048960964).
-
INFORMACJA O ORGANIZACJI ZAJĘĆ W SEMESTRZE LETNIM ROKU AK. 2020/2021
DOKTORATY W TRYBIE EKSTERNISTYCZNYM
INFORMACJA O ORGANIZACJI ZAJĘĆ W SEMESTRZE LETNIM ROKU AKADEMICKIEGO 2020/2021
Decyzją władz Uczelni zajęcia w semestrze letnim r. akad. 2020/2021 do odwołania będą odbywać się zdalnie. Oznacza to, że:
- Zaplanowane na semestr letni wykłady przygotowujące do egzaminów doktorskich odbywać się będą zdalnie (w czasie rzeczywistym) za pośrednictwem platformy PLATON, z wykorzystaniem aplikacji TEAMS.
- Seminaria doktorskie mogą odbywać się w formule indywidualnych konsultacji (z zachowaniem obowiązujących aktualnie rygorów w zakresie bezpieczeństwa epidemiologicznego) lub za pośrednictwem komunikatorów na odległość.
- Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się od zjazdu w dniach 20-21 lutego i trwają do 20 czerwca (Zarządzenie nr 6/04/2020 Rektora AFiBV z dn. 30.04.2020 r.).
- Plan zajęć zostanie zamieszczony na stronie do dnia 16.02.2021 r.
- Czynności w przewodach doktorskich, to jest: egzaminy, posiedzenia Rad i Komisji oraz publiczne obrony będą się odbywać zdalnie lub w tradycyjnej formie, zależnie od okoliczności.
Biuro Obsługi Doktorantów udziela na bieżąco informacji w sprawie przebiegu procesu dydaktycznego, a o wszelkich zmianach będą Państwo powiadamiani mailowo. Uprasza się o bieżące śledzenie informacji o ewentualnych zmianach zamieszczanych na niniejszej stronie.
dr hab. Radosław Lolo, prof. AFiB Dyrektor Szkoły Doktorskiej AFiB Vistula
-
PROWADZENIE CZYNNOŚCI W PRZEWODACH DOKTORSKICH I POSTĘPOWANIACH W TRYBIE EKSTERNISTYCZNYM
PROWADZENIE CZYNNOŚCI W PRZEWODACH DOKTORSKICH I POSTĘPOWANIACH W TRYBIE EKSTERNISTYCZNYM
- Rady Naukowe dyscyplin, Komisje egzaminacyjne oraz Biuro Obsługi Doktorantów prowadzić będą wszystkie przewidziane prawem czynności w przewodach doktorskich na bieżąco, starając się, by stan zagrożenia epidemiologicznego nie wpłynął na jakość i tempo prac.
- Po uzyskaniu zgody władz Uczelni publiczne obrony rozpraw doktorskich będą się odbywać stacjonarnie (dla politologów w Warszawie, dla historyków w Pułtusku), w miarę potrzeb stosowane będą konieczne zasady reżimu sanitarnego, gwarantujące bezpieczeństwo. Uprasza się jedynie o nie zapraszanie dużej liczby osób uczestniczących gościnnie.
- Uczelnia opracowała też stosowne przepisy i dysponuje możliwościami organizacji egzaminu doktorskiego lub publicznej obrony rozprawy doktorskiej on-line. Potrzeby w tym zakresie należy zgłaszać w Biurze.
- Po uzyskaniu zgody Rektora egzaminy doktorskie i posiedzenia komisji odbywać się będą stacjonarnie, z zachowaniem rygorów bezpieczeństwa.
- W uzasadnionych wypadkach dopuszcza się organizację egzaminów i posiedzeń komisji w formie hybrydowej, to jest z udziałem części członków gremiów w trybie on-line.
- Ze względu na bardziej złożony nakład pracy organizacyjnej uprasza się promotorów i doktorantów o możliwie wczesny i bieżący kontakt z Biurem Obsługi Doktorantów, celem usprawnienia terminowej i bezpiecznej realizacji czynności w przewodach doktorskich.
Wszystkich Państwa w razie pytań i wątpliwości zachęcam do kontaktów mailowych lub telefonicznych z Biurem Obsługi Doktorantów (mail: doktoraty.pultusk@vistula.edu.pl, tel. 23 6929723). W wypadkach, gdy konieczne jest bezpośrednie spotkanie służę swą pomocą, proszę jedynie, by wcześniej umówić się przez Biuro i w trakcie spotkania przestrzegać aktualnie obowiązujących przepisów w zakresie ochrony przed zarażeniem COViD-19.
Zaleca się regularne śledzenie informacji podawanych na niniejszej stronie.
dr hab. Radosław Lolo, prof. AFiB Vistula
Dyrektor Szkoły Doktorskiej AFiB Vistula
-
Zagadnienia egzaminacyjne (z dyscyplin dodatkowych i języka obcego)
Dyscyplina Historia
-
Opiekunowie naukowi/promotorzy i zakres ich zainteresowań badawczych
- Dr hab. Stefan Ciara: historia powszechna i Polski XVIII – XX wieku; nauki pomocnicze historii
- Dr hab. Władysław Duczko: historia starożytna i wczesnośredniowieczna północnej i wschodniej Europy
- Dr hab. Radosław Lolo: historia nowożytna powszechna i Polski; historia Mazowsza do XIX wieku; historia Kościoła w Polsce (XVI-XVIII w.)
- Prof. dr hab. Mirosław Nagielski: dzieje wojen i wojskowości
- Prof. dr hab. Izabella Rusinowa: historia powszechna i Polski XIX – XX w., ze szczególnym uwzględnieniem krajów anglojęzycznych
- Prof. dr hab. Janusz Szczepański: historia Polski XIX – XX w.; dzieje Mazowsza
- Prof. dr hab. Romuald Turkowski: historia Polski XIX – XX w.; dzieje ruchu ludowego
- Prof. dr hab. Jan Tyszkiewicz i dr hab. Marian Dygo: historia średniowieczna powszechna i Polski
- Dr hab. Jolanta Załęczny: historia Polski XX w.
- Dr hab. Bożena Józefów-Czerwińska: etnohistoria: zagadnienia pamięci historycznej
Dyscyplina Nauki o polityce i administracji
-
Opiekunowie naukowi/promotorzy i zakres ich zainteresowań badawczych
- Dr hab. Tadeusz Bartoś: filozofia polityczna; wybrane zagadnienia rozwoju cywilizacji
- Dr hab. Wawrzyniec Konarski, prof. AFiB: systemy polityczne, w tym systemy partyjne; etnopolityka
- Dr hab. Wojciech Kostecki: stosunki międzynarodowe; współczesne konflikty międzynarodowe w XX i XXI w. i problemy bezpieczeństwa
- Dr hab. Agnieszka Legucka: polityka zagraniczna i bezpieczeństwo Federacji Rosyjskiej; konflikty zbrojne w Europie po 1989 r.
- Dr Bartłomiej Nowak: stosunki międzynarodowe; europeistyka (jako promotor pomocniczy)
- Dr hab. Jolanta Polakowska-Kujawa: historia myśli społecznej i politycznej; socjologia polityczna; socjologia ogólna; ruchy społeczne; współczesne teorie rozwoju społecznego; problemy etniczno-narodowe; zmiany społeczne i polityczne
- Dr hab. Jerzy Paśnik: polityczne i prawne uwarunkowania tworzenia i stosowania prawa w aspekcie instytucjonalnym i społecznym, szczególnie gwarancji wolności sumienia i wyznania oraz praw obywatelskich
- Dr hab. Zbigniew Romek: myśl społeczna i polityczna XX i XXI wieku
- Dr hab. Stanisław Stępka: badania nad ruchem ludowym i partiami politycznymi w Polsce w XX i XXI wieku; najnowsza historia społeczno-polityczna Polski
- dr hab. Agata Włodkowska-Bagan: stosunki międzynarodowe ze szczególnym uwzględnieniem obszaru poradzieckiego; polityka zagraniczna Polski i państw obszaru poradzieckiego; teoria stosunków międzynarodowych
Zapoznaj się z dokumentami seminariów doktorskich i doktoratów w trybie eksternistycznym
Dokumenty rekrutacyjne
Kwestionariusz osobowy
Uchwała Nr 1/30.09/2020 Senatu AFiB Vistula z dn. 30 września 2020 r. w sprawie sposobu postępowania w sprawie o nadanie stopnia doktora
Zarządzenie 2-10-2020 ws. opłat w postępowaniu o nadanie stopnia doktora
Tryb odbywania zajęć seminaryjnych
Plan zajęć dla uczestników seminariów doktorskich oraz doktoratów w trybie eksternistycznym
Program zajęć
Standardy rozprawy doktorskiej
-
INFORMACJA O ORGANIZACJI ZAJĘĆ W SEMESTRZE LETNIM ROKU AK. 2020/2021
SZKOŁA DOKTORSKA
INFORMACJA O ORGANIZACJI ZAJĘĆ W SEMESTRZE LETNIM ROKU AKADEMICKIEGO 2020/2021
1. Decyzją władz Uczelni, zajęcia w semestrze letnim będą odbywać się w trybie zdalnym za pośrednictwem platformy PLATON.
2. Zajęcia rozpoczynają się od dnia 22.02.2021 r. i trwać będą do 31.05.2021 r. (Zarządzenie nr 6/04/2020 Rektora AFiBV z dn. 30.04.2020 r.)
3. Plan zajęć zostanie zamieszczony na stronie Szkoły Doktorskiej do dnia 16.02.2021 r.
4. Do dnia 10 marca br. należy złożyć w Biurze Obsługi Doktorantów zatwierdzone przez promotorów karty zaliczeń na semestr letni.
5. Biuro Obsługi Doktorantów udziela na bieżąco informacji w sprawie przebiegu procesu dydaktycznego, o wszelkich zmianach będą Państwo powiadamiani mailowo.dr hab. Radosław Lolo, prof. AFiB Dyrektor Szkoły Doktorskiej AFiB Vistula
-
ORGANY SZKOŁY
Dyrektor Szkoły Doktorskiej: dr hab. Radosław Lolo prof. AFiB Vistula
-
Rada Naukowa
Skład Rady Naukowej
Szkoły Doktorskiej AFiB Vistula
powołanej w dniu 28 września 2020 roku Zarządzeniem Nr 8/09/2020 Rektora Akademii Finansów i Biznesu Vistula
- dr hab. Radosław LOLO, prof. AFiB Vistula – Dyrektor Szkoły Doktorskiej – Przewodniczący Rady
- dr hab. Tadeusz BARTOŚ – dyscyplina nauki o polityce i administracji
- dr hab. Marian DYGO – dyscyplina historia
- dr Grażyna GADOMSKA – dyscyplina nauki o polityce i administracji
- dr hab. Agnieszka LEGUCKA – dyscyplina nauki o polityce i administracji
- dr hab. Izabela RUSIN – dyscyplina historia
- dr hab. Janusz SZCZEPAŃSKI – dyscyplina historia
- dr hab. Agata WŁODKOWSKA-BAGAN – dyscyplina nauki o polityce i administracji
-
Komisja Rekrutacyjna
Skład Komisji Rekrutacyjnej Szkoły Doktorskiej Akademii Finansów i Biznesu Vistula powołanej 16 lipca 2020 r. na rok akademicki 2020/2021
- dr hab. Jan Tyszkiewicz – dyscyplina historia Przewodniczący Komisji
- dr hab. Jolanta Załęczny – dyscyplina historia
- dr hab. Zbigniew Romek – dyscyplina nauki o polityce i administracji
- dr hab. Stanisław Stępka – dyscyplina nauki o polityce i administracji
Dokumenty do Szkoły Doktorskiej przyjmuje oraz informacji udziela Biuro obsługi Doktorantów (06-100 Pułtusk, ul. Mickiewicza 36B, p. 312)
Rekrutacja trwa do 30 września.Zapoznaj się z dokumentami szkoły doktorskiej
Plan zajęć dla doktorantów Szkoły Doktorskiej
Regulamin Szkoły Doktorskiej
Kwestionariusz osobowy
Dokumenty rekrutacyjne
Regulamin zasad i trybu rekrutacji do Szkoły Doktorskiej
Regulamin świadczeń stypendialnych dla doktorantów Szkoły Doktorskiej
Samorząd Doktorantów AFiB Vistula
-
Kontakt – Doktoraty
mgr Hanna Żurawińska - Specjalista ds. obsługi doktorantów
tel. (23) 692-97-23;
e-mail: doktoraty.pultusk@vistula.edu.pl
Biuro czynne:
poniedziałek-piątek w godz. 8.00-15.00 (na spotkania w kontakcie bezpośrednim należy wcześniej umówić się telefonicznie);
sobota (w terminie pierwszego i ostatniego zjazdu w semestrze) w godz. 9.00-13.00.