Polska Komisja Akredytacyjna Uchwałą nr 430/ z dnia 31 maja 2021 r. wydała ocenę POZYTYWNĄ w sprawie kształcenia na kierunku „pedagogika” prowadzonym na poziomie studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym i drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim.
Pedagogika – studia I stopnia

Rodzaj studiów:
Studia I Stopnia
Tryb studiów:
niestacjonarne
Czas trwania studiów:
3 lata (6 semestrów)
Lokalizacja:
Pułtusk
Język wykładowy:
polski
Uczelnia:
Filia Akademia im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku
Pedagogika – studia w Akademii im. A. Gieysztora w Pułtusku, filii Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, mają profil praktyczny. Pozwolą ci zdobyć wiedzę o procesach edukacyjnych i wychowawczych. Poznasz współczesne metody, techniki i narzędzia pracy specjalistycznej. Zdobędziesz kompetencje niezbędne do pracy z osobami w różnym wieku, znajdujących się w różnych sytuacjach życiowych. W zależności od wybranej specjalności będziesz przygotowany do prowadzenia działań opiekuńczych, wychowawczych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych i socjalno-wspierających.
Program kierunku został opracowany zgodnie z najnowszymi trendami w nauce i potrzebami rynku pracy. Zdobędziesz podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz do kształtowania własnego rozwoju zawodowego. Zyskasz umiejętność komunikacji społecznej, posługiwania się warsztatem diagnostycznym, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego. Zdobędziesz podstawowe kwalifikacje zawodowe z orientacją na konkretną specjalność pedagogiczną.
Wybrane przedmioty kierunkowe:
- aksjologiczne podstawy kształcenia;
- biomedyczne podstawy rozwoju;
- filozofia, pedagogika specjalna;
- psychologia rozwojowa;
- socjologia wychowania;
- wprowadzenie do pedagogiki;
- wprowadzenie do psychologii;
- wprowadzenie do socjologii;
- współczesne kierunki pedagogiczne; diagnoza pedagogiczna;
- dydaktyka ogólna;
- etyka zawodowa;
- historia wychowania;
- komunikacja interpersonalna;
- metodologia badań pedagogicznych;
- pedagogika społeczna;
- podstawy prawa oświatowego;
- prawa człowieka i ich ochrona;
- profilaktyka w szkole;
- teoria wychowania.
SPECJALISTYCZNA WIEDZA
Studia w Akademii im. A.Gieysztora – filii Akademii Finansów i Biznesu Vistula zapewnią ci wiedzę, dzięki której szybko staniesz się specjalistą w dziedzinie pedagogiki.Studia pedagogiczne pozwalają zrealizować jedną z czterech specjalności.
Uruchomienie specjalności zależy od liczby kandydatów; na studiach pierwszego stopnia specjalność jest realizowana od drugiego roku.Edukacja i opieka nad małym dzieckiem
Specjalność ta pozwala zdobyć nowoczesną wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi, wspomagania ich rozwoju, a w szczególności poznawania w sposób aktywny i twórczy siebie i świata.-
Wybrane przedmioty:
- animacja czasu wolnego;
- dydaktyka twórczości;
- literatura dla dzieci;
- metody pracy z dziećmi;
- pedagogika opiekuńcza;
- psychologia rodziny;
- psychologia rozwojowa;
- warsztaty plastyczne, muzyczne i techniczne.
-
Perspektywy zawodowe:
- opiekun w żłobku, klubie dziecięcym;
- dzienny opiekun małego dziecka;
- pozostali opiekunowie dziecięcy.
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Wybierając tę specjalność zdobędziesz wiedzę pedagogiczną umożliwiającą organizowanie i realizację procesów wychowawczych, edukacyjnych oraz profilaktycznych w obrębie działań opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka, rodziny oraz osób dorosłych ze specjalnymi potrzebami opieki. Będziesz przygotowany do stawiania diagnozy sytuacji wychowawczych i opiekuńczych oraz prowadzenia działań profilaktycznych w zakresie opieki i wychowania.-
Wybrane przedmioty:
- animacja czasu wolnego;
- europejska i porównawcza polityka rodzinna;
- mediacja w rodzinie;
- metodyka pracy wychowawczej;
- metodyka zajęć opiekuńczych;
- pedagogika opiekuńcza;
- podstawy wiedzy o rodzinie;
- polityka społeczna.
-
Perspektywy zawodowe:
- opiekun/wychowawca w świetlicach środowiskowych;
- opiekun w domach dziecka, pogotowiach opiekuńczych, schroniskach, domach opieki społecznej;
- opiekun w placówkach wspierających rodzinę dysfunkcjonalną w środowisku lokalnym oraz placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Profilaktyka społeczna i resocjalizacja
Ta specjalność umożliwia zdobycie wiedzy i kompetencji potrzebnych w pracy resocjalizacyjnej i profilaktycznej, umiejętności metodycznych w zakresie opieki, wychowania i terapii nieletnich i dorosłych.-
Wybrane przedmioty:
- diagnostyka w resocjalizacji;
- europejskie systemy resocjalizacji;
- instytucje opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne;
- kryminologia z elementami wiktymologii;
- metodyka wychowania resocjalizacyjnego;
- modele i programy profilaktyki szkolnej;
- patologie społeczne;
- warsztaty neutralizacji agresji i rozładowywania negatywnych emocji.
-
Perspektywy zawodowe:
- wychowawca w ośrodkach szkolno- wychowawczych oraz w placówkach socjalizacyjnych;
- funkcjonariusz służb resocjalizacyjnych w zakładach karnych, zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich;
- funkcjonariusz w placówkach o charakterze interwencyjnym (policja, straż miejska, ośrodki interwencji kryzysowej).
-
-
dr hab. Ryszard Stępień
Kariera zawodowa:
- tytuł magistra pedagogiki (1974)
- stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki – dydaktyki (1978)
- stopień doktora habilitowanego nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność dydaktyka, Wojskowa Akademia Polityczna (1990)
Pełnione funkcje:
- Dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych Akademii Obrony Narodowej (1991 – 1994)
- Przewodniczący Zespołu Kwalifikacyjnego dla nauczycieli ubiegających się o trzeci stopień specjalizacji zawodowej w zakresie przysposobienia obronnego (1995 – 2000)
- Kierownik Katedry Pedagogiki Ogólnej Wyższej Szkoły Rolniczo-Pedagogicznej w Siedlcach (1996 – 2000)
- pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, Kierownik Katedry Dydaktyki Ogólnej (1996 do dziś)
- członek Rady do spraw Reformy Edukacji Narodowej (1996 – 1997)
- Przewodniczący Komitetu Redakcyjnego czasopisma dla dyrektorów szkół i nauczycieli „Edukacja dla Bezpieczeństwa” (2000 – 2007)
- członek Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego (2010 do dziś)
Zainteresowania naukowo-badawcze:
- dydaktyczne i psychologiczne uwarunkowania jakości kształcenia, zwłaszcza w szkole wyższej
- edukacja dla bezpieczeństwa w środowisku szkolnym
- kompetencje komunikacyjne nauczycieli
Wybrane publikacje:
- Niektóre problemy metodyki ćwiczeń audytoryjnych i seminariów w wyższej szkole wojskowej, Warszawa 1983
- Metodyczne problemy kształcenia podyplomowego kadr kierowniczych, Warszawa 1983
- Koncepcje i kierunki przemian edukacji dla bezpieczeństwa, Warszawa 1998
- Problemy współczesnej pedagogiki, Warszawa 1999, (red. nauk.)
- Współczesne zagadnienia edukacji dla bezpieczeństwa, Warszawa 1999, (red. nauk.)
- Bezpećnostni vychova v Polsku a ve vybranych statech sveta, Brno 2002
- Dydaktyka ogólna w strukturze nauk pedagogicznych, (w:) Edukacja z perspektywy przemian kulturowo – społecznych wczoraj – dziś – jutro, red. nauk. Jan Bielecki, Agata Jacewicz, Białystok 2010
Prowadzone zajęcia:
- Dydaktyka ogólna
- Seminarium magisterskie
-
dr hab. Roksolyana Mariya Szwaj
Kariera zawodowa:
- studia na Wydziale Fizyki Narodowego Uniwersytetu Lwowskiego, 1974 –1979
- doktor nauk pedagogicznych, specjalność: Teoria i metody nauczania, Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny Dragomanowa, Kijów 2002
- doktorant Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego Dragomanova, Kijów 2009 – 2012
- doktor habilitowany nauk pedagogicznych w specjalności Teoria i metody nauczania, Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny Dragomanowa, Kijów 2013
- tytuł naukowy Profesora, 2015
Pełnione funkcje:
- profesor zwyczajny Katedry Pedagogiki i Zarządzania Społecznego Narodowego Uniwersytetu „Politechnika Lwowska”, 2003-nadal
- członek Rady Naukowej w zakresie obron dysertacji w specjalności Teorii i Historii Wychowania oraz Metod Edukacji Zawodowej
Zainteresowania naukowo-badawcze:
- dydaktyka
- metodyka nauczania
- pedagogika
- psychologia i pedagogika twórczości
Wybrane publikacje:
- “How to solve it“ w fizyce, Warszawa 2003
- Twórczość i dialog a odpowiedzi na pytanie jak rozwiązywać zadania z fizyki, Warszawa 2003
- Obraz-impresing środkiem rozwoju zdolności twórczych, Zamość 2009
- Egalitarne traktowanie twórczości, jako droga do twórczego uczenia się, Kijów 2009
- Teoretyczne i metodologiczne zasady rozwoju kreatywności uczniów w procesie nauczania fizyki, Lwów 2012
- Psychologia i pedagogika twórczości (podręcznik), Lwów 2014
- Developing Vivid Thought as a Step to Creativity, Lublin 2015
- Development of the Students Creativity in the Studying Process, Poitiers 2016
- Niektóre aspekty działalności twórczej metodycznej nauczyciela, Bratysława 2016
- Creative work pedagogy in the context of modern teaching paradigm, Lwów 2016
- Procesy innowacyjne w szkolnictwie wyższym, Krzemieniec 2017
Prowadzone zajęcia:
- Dydaktyka twórczości
- Pedagogika ogólna
- Wprowadzenie do pedagogiki
Hobby:
- muzyka
- narciarstwo
- turystyka
-
dr Tadeusz Cichorz
Kariera zawodowa:
- studia na Wydziale Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego (1971 – 1975)
- zatrudniony w charakterze pracownika dydaktycznego w Wyższej Szkole Oficerskiej w Szczytnie (1973 – 1989)
- stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, Wydział Nauk Pedagogicznych Wojskowej Akademii Politycznej w Warszawie (1990)
- zatrudniony w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie na stanowisku pracownika naukowo-dydaktycznego w Instytucie Nauk Społecznych (1990 – 2003)
- kierownik Zakładu Badań i Analiz w Instytucie Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kierowniczych Policji w Szczytnie (1997 – 2003)
Pełnione funkcje:
- Sekretarz Rady Naukowej Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie (1997 – 2003)
- Kierownik Zakładu Badań i Analiz w Instytucie kształcenia i Doskonalenia Kadr Policyjnych w Szczytnie (1997 – 2003)
- Prodziekan Wydziału Pedagogicznego Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora (2006 – 2012)
- Dziekan Wydziału Pedagogicznego AH (od 2012)
Zainteresowania naukowo-badawcze:
- badania opinii społecznej
- komunikacja społeczna
- zarządzanie zasobami ludzkimi
Wybrane publikacje:
- Społeczna akceptacja nowych form pracy Policji. (współautor), Policyjny Biuletyn Szkoleniowy, 3-4/94
- Kradzieże samochodów. Raport. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz, 1996 (współautor)
- Dobór kadry dydaktycznej w Wyższej Szkole Policji. Policyjny Biuletyn Szkoleniowy, WSPol, 1997
- Obraz Policji w społeczeństwie. Raport z badań porównawczych w Polsce i Niemczech. Wyd. WSPol. Szczytno, 1997
- Komunikacja społeczna w Policji, Wyd. WSPol. Szczytno, 2000 (współautor)
- Sekty w Polsce. Mity a rzeczywiste zagrożenie. Przegląd Policyjny 2(62), Szczytno 2001
- Aspiracje życiowe studentów, (w:) Jakość kształcenia w szkole wyższej. Materiały pokonferencyjne. Szczytno – Olecko 2002
- Możliwości i ograniczenia. (w:) Policja a przemoc. Materiały pokonferencyjne. Szczytno 2002
- Wizerunek Policji w oczach opinii publicznej (współautor), Wyd. Komenda Główna Policji, Warszawa 2003
- Oczekiwania funkcjonariuszy Policji w stosunku do komunikacji społecznej w miejscu pracy. Komunikat z badań, Kwartalnik Policyjny nr 4(6)2008
Prowadzone zajęcia:
- Elementy prawa karnego i rodzinnego
- Komunikacja interpersonalna
- Seminarium magisterskie
Hobby:
- tenis ziemny
- turystyka
-
dr Małgorzata Gogolewska-Tośka
Kariera zawodowa:
- adiunkt na Wydziale Pedagogicznym Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora
Pełnione funkcje:
- kierownik Pracowni Edukacji Elementarnej Wydziału Pedagogicznego Akademii Humanistycznej (2009-2010)
- koordynat projektów badawczych o tematyce regionalnej, realizowanych głównie za pomocą metody projektu edukacyjnego
Zainteresowania naukowo-badawcze:
- aktywizujące metody pracy z dziećmi
- edukacja regionalna
- elementarna edukacji matematyczna
- obszary związane z pedagogiką przedszkolną i wczesnoszkolną
Wybrane publikacje:
- Wychowanie a mass media, 2009
- Nauczyciele terenu Puszczy Zielonej o edukacji regionalnej, 2010
- Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii publicznej studentów kierunków pedagogicznych, 2010
Prowadzone zajęcia:
- Edukacja matematyczna z metodyką
- Integracyjne wychowanie i kształcenie
- Specyfika pracy z dziećmi w edukacji elementarnej
Hobby:
- aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu
- aranżacja wnętrz
- podróże
- technika decoupage
-
dr Małgorzata Parzych
Kariera zawodowa:
- nauczyciel języka polskiego
- konsultant Akademii GWO
- egzaminator
Zainteresowania naukowo-badawcze:
- metodyka nauczania języka polskiego
- polska literatura współczesna, szczególnie literatura czasu przełomu po 1989 rok
Wybrane publikacje:
- Krzyże i kapliczki przydrożne a parafii Myszyniec, Myszyniec 2010
- Przewodnik po kolegiacie Myszynieckiej, Myszyniec 2011
- Weiser Dawidek albo PRL według Pawła Huellego, Kraków 2011
- Źródło sukcesu czy niepowodzenia? O genealogicznej heterogeniczności pisarstwa Pawła Huellego, (w:) Studia Gdańskie, t. XXXIII, Gdańsk-Oliwa 2013
- Autobiograficzne porachunki. Mercedes Benz Pawła Huellego jako niepokojąco osobista powieść z kluczem, (w:) Biografia w literaturze i sztuce, Lublin 2014
- Weiser Dawidek: klucz do twórczości Pawła Huellego, Białystok 2016
Prowadzone zajęcia:
- Fonologia i fonetyka
- Podstawy edukacji polonistycznej z literaturą dziecięcą
Hobby:
- długie spacery
- dobra kawa
- dobra książka
-
dr Marta Petrykowska
Kariera zawodowa:
- stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, Instytut Badań Pedagogicznych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w Warszawie
- adiunkt na Wydziale Pedagogicznym Akademii Humanistycznej Aleksandra Gieysztora
Pełnione funkcje:
- zawodowy kurator sądowy w Wydziale Rodzinnym i Nieletnich Sądu Rejonowego w Ciechanowie, na stanowisku zawodowego kuratora sądowego
Zainteresowania naukowo-badawcze:
- metodyka pracy kuratora sądowego
- przyczyny i formy patologii społecznych
- resocjalizacja w warunkach otwartych
Wybrane publikacje:
- Patologia rodziny wiejskiej na przykładzie wybranych miejscowości byłego województwa ciechanowskiego, Studia i materiały z dziejów miasta i regionu, Pułtusk 2003
- Patologia rodziny wiejskiej na przykładzie gmin wiejskich powiatu ciechanowskiego i mławskiego, Studia mazowieckie, Pułtusk 2004
- Patologia społeczna – próba definicji problemu, Patologie społeczne, red. M. Jędrzejko, Pułtusk 2006
- Przestępczość nieletnich – diagnoza i profilaktyka w środowisku lokalnym, materiały pokonferencyjne z II Konferencji Naukowej Człowiek w Sieci Zniewolonych Dróg, Pułtusk 2007
- Nadzór rodzinnego kuratora sądowego nad osobami uzależnionymi od alkoholu w wypadku przymusowego leczenia odwykowego, Nowe oblicza uzależnień, red. E. Łuczak, Olsztyn 2009
Prowadzone zajęcia:
- Metodyka wychowania resocjalizacyjnego
- Pedagogika resocjalizacyjna
- Profilaktyka społeczna w środowisku lokalnym
- Seminarium magisterskie
Hobby:
- kryminologia
- literatura sensacyjna
- podróże
- psychologia
-
dr Agnieszka Sojka
Kariera zawodowa:
- dr nauk społecznych w zakresie pedagogiki – Uniwersytet Jagielloński, Instytut Pedagogiki (2002)
Pełnione funkcje:
- instruktor artystyczny w Domu Kultury ‘Podgórze’ w Krakowie, 2002-2004
- adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Kultury IP UJ, 2006-2015
- adiunkt w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Marketingu, Chrzanów 2008-2009
- starszy wykładowca w Zakładzie Pedagogiki Kultury i Historii Idei Pedagogicznych IP UJ, 2015-nadal
Zainteresowania naukowo-badawcze:
- antropologiczno-aksjologiczne podstawy wychowania i animacji społeczno-kulturowej
- edukacja medialna i edukacja artystyczna w zakresie muzyki
- pedagogiczna perspektywa animacji społeczno-kulturowej
- pedagogika kultury
- zastosowanie animacji społeczno-kulturowej w biznesie
Wybrane publikacje:
- Literatura – Człowiek – Wartość, red. D. P. Klimczak, A. Sojka, Kraków 2007
- Człowiek i Bóg w pieśni. Studium antropologiczno-pedagogiczne, Kraków 2008
- Jesteśmy. Aktywizacja twórcza i społeczna osób z zaburzeniami psychicznymi, red. D.P. Klimczak, Sojka, Kraków 2013
- Kobieta w polskiej i francuskiej reklamie – zachwyt czy dyskryminacja? (w:) Kobieta w mozaice kulturowej, red. E. Zawisza, M. Lubińska-Bogacka, Kraków 2014
- Integracja czy marginalizacja cudzoziemców w szkole polskiej? [w:] (Nie)codzienność wychowawcza i dydaktyczna nauczyciela w szkole, red. E. Kobyłecka, Pixel, Zielona Góra 2016, s. 97-110
- Recenzje artykułów dla „Ars Educandi” Rocznika Naukowego Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2016
- Osobowość marki – nowe wyzwanie w edukacji współczesnej młodzieży czasów popkultury, [w:] Nauczanie, uczenie się i wychowanie a transformacja przemian społecznych, red. M. Gogolewska-Tośka, Szymańska, Pułtusk 2017
Prowadzone zajęcia:
- Metodologia badań społecznych
- Pedagogika kultury
- Seminarium dyplomowe
- Wprowadzenie do pedagogiki
Hobby:
- dietetyka
- kultura masowa
- literatura
- muzykologia
- sztuka
- turystyka i rekreacja
- zarządzanie zasobami ludzkimi
-
NAJLEPSI W PRAKTYCE
Studia na kierunku Pedagogika w Akademii im. A. Gieysztora w Pułtusku – filii Akademii Finansów i Biznesu Vistula zostały zaprojektowane tak, by jak najlepiej przygotować cię do podjęcia pracy. Wyselekcjonowane specjalności pozwolą ci zdobyć praktyczną wiedzę i stać się specjalistą w konkretnej dziedzinie.
Przekonaj się, że Vistula jest uczelnią najlepszą w praktyce. Zobacz, jakie korzyści przyniosą ci studia na kierunku Pedagogika.
KORZYŚCI ZE STUDIOWANIA PEDAGOGIKI
Specjalistyczna wiedza
Podejmując studia na kierunku Pedagogika zyskasz wiedzę i umiejętności o charakterze interdyscyplinarnym. Rozwiniesz kompetencje, również społeczne, adekwatne do wybranej specjalizacji. Zyskasz atuty, dzięki którym zdobędziesz przewagę na rynku pracy.Gotowość zawodowa
Będziesz przygotowany do pracy w placówkach oświatowo-wychowawczych, poradniach specjalistycznych, a także w instytucjach profilaktyki społecznej i w wymiarze sprawiedliwości.Wpisowe Opłata roczna Opłata semestralna 10 rat w roku Studia niestacjonarne 300 zł 3400 zł 1800 zł 380 zł Zarządzenie Rektora o opłatach