Metodyka Nauczania Języków Obcych - studia podyplomowe

Rodzaj studiów:
Studia podyplomowe
Tryb studiów:
niestacjonarne (sobota i niedziela)
Czas trwania studiów:
1.5 roku (3 semestry)
Lokalizacja:
Warszawa
Język wykładowy:
polski
Uczelnia:
AFiB Vistula
Kontakt
tel. 22 45 72 363
tel. 22 45 72 329
e-mail: studiapodyplomowe@vistula.edu.pl
Metodyka Nauczania Języków Obcych – X edycja
OPIS KIERUNKU
Nauczanie języków obcych to jeden z kluczowych obszarów funkcjonowania współczesnej edukacji. Znajomość języków to bowiem konkretna umiejętność przekładająca się na sukces człowieka. W jego osiągnięciu pomaga nauczyciel, od którego oczekuje się solidnego przygotowania merytorycznego w zakresie językoznawstwa, psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki językowej. Jego misja zawodowa to ustawiczna praca nad przełamywaniem barier u uczących się oraz wskazywanie im możliwie najlepszych dróg do osiągania wyższych poziomów kompetencji językowej i kulturowej.
Nowoczesne kształcenie nauczyciela to rozwijanie jego talentu w zakresie pracy z innym człowiekiem. To rozbudzanie jego kreatywności i zachęcanie do ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych i kompetencji społecznych w zakresie współpracy z innymi.
Tak sformułowana filozofia przyświeca naszym kwalifikacyjnym studiom podyplomowym z Metodyki nauczania języków obcych. Nasza oferta adresowana jest do Wszystkich zainteresowanych pracą w charakterze nauczyciela , którzy nie posiadają jeszcze pełnych kwalifikacji pedagogicznych w rozumieniu stosownych przepisów Ministerstwa Edukacji Narodowej. Po ukończeniu studiów otrzymają Państwo kwalifikacje formalne, pozwalające na podjęcie pracy w charakterze nauczyciela języka obcego w szkolnictwie zinstytucjonalizowanym.
Nasze studia adresujemy także do pracujących zawodowo nauczycieli dysponujących już formalnymi kwalifikacjami. Nowatorski charakter naszego programu umożliwia dalszy rozwój zawodowy uzupełniając go o pracę nad szeregiem kluczowych umiejętności i kompetencji pedagogiczno-dydaktycznych, zgodnie ze współczesnymi standardami doskonalenia zawodowego pedagogów.
Naszym celem jest wykształcenie i doskonalenie warsztatu pracy refleksyjnych praktyków, czerpiących przyjemność z wykonywania pracy nauczyciela języka obcego.
Prowadzone przez nas kwalifikacyjne studia podyplomowe w zakresie metodyki nauczania języków obcych, spełniają wszystkie obowiązujące wymagania i standardy kształcenia nauczycieli. Dają możliwość uzyskania uprawnień do nauczania konkretnego języka obcego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575 (tekst rozporządzenia: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170001575/O/D20171575.pdf ) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2019 r., poz. 465 (tekst rozporządzenia: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190000465/O/D20190465.pdf )
Studia podyplomowe z Metodyki Nauczania Języków Obcych to przede wszystkim:
– uzyskanie uprawnień do pracy w charakterze nauczyciela języka obcego;
– konkretne narzędzia pracy w charakterze nauczyciela języka sprawdzone na zajęciach w formie warsztatów;
– trening umiejętności międzykulturowych i społecznych rozwijających kompetencje pedagogiczno-dydaktyczne;
– wprowadzenie do zorientowanego pragmatycznie naukowego wymiaru współczesnej dydaktyki językowego na wykładach wprowadzających;
– refleksja nad głębszym znaczeniem nauczania języków we współczesnej rzeczywistości;
– analiza pedagogicznych case studies.
Cele, jakie realizują nasze studia:
Naszym atutem jest spełniający formalne wymagania ministerialne autorski program studiów, który wyposaży Państwa w podstawową wiedzę niezbędną nauczycielowi języka obcego oraz konkretne narzędzia, metody i umiejętności jej praktycznego wykorzystania. Pozwoli to na odniesienie korzyści w następujących obszarach działalności pedagogicznej:
– skuteczne rozpoznawanie swojego potencjału pedagogicznego i możliwości jego wykorzystania w praktyce edukacyjnej;
– poprawa relacji uczeń – nauczyciel, wzmocnienie autorytetu nauczyciela przy jednoczesnym wspieraniu autonomii ucznia;
– odkrywania i wzmacnianie mocnych stron i talentów uczących się;
– rozwiązywanie konkretnych problemów pedagogicznych i dydaktycznych występujących na zajęciach językowych;
– satysfakcja i przyjemność z pracy nauczycielskiej;
– zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
Program studiów obejmuje zorientowane pragmatycznie wykłady wprowadzające do psycholingwistyki, pedagogiki i dydaktyki językowej, warsztaty dydaktyczno-metodyczne uwzględniające specyfikę nauczania języków na różnych etapach edukacyjnych, warsztaty psychospołeczne oferujące doskonalenie umiejętności miękkich oraz realizację dydaktycznego projektu empirycznego powiązanego z towarzyszącymi studiom praktykami.
KARIERA PO STUDIACH
Jako absolwent tego kierunku zyskasz kompetencje do:- Skutecznego i sprawnego nauczania języka obcego.
- Wdrażania najnowszych trendów w metodyce nauczania języków.
- Podjęcia pracy w charakterze nauczyciela języka obcego (zdobycia niezbędnych kwalifikacji formalnych).
MOŻLIWOŚCI PRACY
- Nauczyciel języka obcego
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez prowadzących zajęcia, dotyczących rozwiązania konkretnych problemów praktycznych z dziedziny studiów.
Już teraz wypełnij formularz ONLINE (tutaj) – skontaktujemy się z Tobą i odpowiemy na dodatkowe pytania lub pomożemy dokończyć proces rejestracji na studia podyplomowe w Akademii Finansów i Biznesu Vistula!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny lub mailowy:
tel. 22 45 72 363, 22 457 23 29
e-mail: studiapodyplomowe@vistula.edu.pl
Program na kierunku Metodyka nauczania języków obcych został opracowany z myślą o skutecznym przekazaniu każdemu słuchaczowi najlepszych praktyk w nauczaniu języków.
Program - Metodyka nauczania języków obcych
-
Sprawdź, jakie zagadnienia obejmują studia podyplomowe na kierunku Metodyka nauczania języków obcych:
- Wstęp do glottodydaktyki
- Metodyka nauczania języków obcych
- Podstawy psychologii
- Podstawy pedagogiki
- Psycholingwistyka
- Pedagogika w nauczaniu języków obcych
- Technologie informacyjne
- Analiza naukowa podręczników do nauczania języków obcych
- Prawo oświatowe
- Emisja głosu
- Seminarium
- Praktyki nauczycielskie 150 godzin
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie egzaminu w formie testu, po każdym semestrze.
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się według kolejności zgłoszeń, dlatego jeżeli chcesz rozwijać swoje umiejętności językowe, złóż podanie już dziś!
-
Terminarz zjazdów II semestr
Sesja 1 06/07.02.2021
Sesja 2 20/21.02.2021
Sesja 3 06/07.03.2021
Sesja 4 20/21.03.2021
Sesja 5 10/11.04.2021
Sesja 6 24/25.04.2021
Sesja 7 08/09.05.2021
-
Agata Korzeniowska
Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku „Germanistyka” oraz „Dziennikarstwa i Nauk Społecznych” na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie wychowawca klasy w prywatnej szkole podstawowej, nauczyciel języka niemieckiego oraz doradca zawodowy. Wieloletni współpracownik korporacji w zakresie HR po ukończonych Studiach Podyplomowych Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” oraz w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem na kierunku „Prawo Pracy”.
Jakub Kozakoszczak
Doktorant na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalista ds. przetwarzania języka naturalnego w firmie Selidor. Studiował sztuczną inteligencję na specjalności Speech and Language Technology na Katholieke Universiteit Leuven w Belgii oraz Philosophy of Being, Cognition and Value i filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim. Interesuje się rolą introspekcji w uzasadnianiu hipotez językoznawczych, pracuje nad metodą pozyskiwania danych do opisu semantyki języków naturalnych z zastosowaniem metod inżynierii lingwistycznej. Prowadzi autorskie zajęcia z zakresu językoznawstwa informatycznego i korpusowego dla studentów UW i z automatyzacji pracy z tekstem dla słuchaczy Uniwersytetu Otwartego UW. W ramach projektów naukowych współpracował z Wydziałem Artes Liberales UW, Wydziałem Polonistyki UW i Instytutem Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk. Członek Polskiego Towarzystwa Semiotycznego i Ośrodka Badań Filozoficznych.
Katarzyna Marciniak
Absolwentka Wydziału Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego i studiów podyplomowych Kształcenie głosu i mowy na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, magister socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nauczycielka emisji głosu, socjolog, specjalistka ds. marketingu, komunikacji oraz kreowania wizerunku. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Retorycznego, pełni także funkcję sekretarza w Kole Żywego Słowa przy Oddziale Warszawskim Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego. Ukończyła liczne kursy (m.in. Train the trainer, Personal branding, Protokół dyplomatyczny Uniwersytetu Otwartego UW) i warsztaty (m.in. z zakresu techniki mowy, śpiewu białego, techniki Alexandra, Mindfulness, Qigong). Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu oraz koordynowaniu kampanii marketingowych i wizerunkowych. Pracowała dla polskich i międzynarodowych organizacji pomocowych (m.in. UNICEF, WWF) oraz agencji badawczych (BBS Obserwator, Paulat). Jest osobistym doradcą polityków i biznesmenów w zakresie emisji głosu, budowania wizerunku oraz wystąpień publicznych. Założyła i prowadzi Akademię głosu i wizerunku IMAGETON (imageton.pl).
Izabela Szczepaniak
Psycholog, wykładowca, dyrektor niepublicznego przedszkola i żłobka na Bemowie w Warszawie. Prowadzi konsultacje dla rodziców, zajęcia dla dzieci w wieku 2–6 lat oraz szkolenia dla kadry pedagogicznej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Stowarzyszeniu dla Rodzin, gdzie m.in. prowadziła warsztaty psychoedukacyjne dla młodzieży. Szkoliła rodziców w Klubie Mam na Bemowie. Wykładała medycynę katastrof na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym i pracowała w Instytucie Ratownictwa Psychologicznego oraz Fundacji „Oswoić stres”, gdzie prowadziła warsztaty z zakresu zarządzania stresem. Odbyła praktyki i staże w poradniach psychologiczno-pedagogicznych w Warszawie oraz szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu psychologii dzieci i młodzieży (m.in. terapia poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży, badania gotowości szkolnej, trudności szkolne, zagrożenia dysleksją, diagnoza i terapia dzieci z grupy ryzyka, pisanie bajek terapeutycznych, trening umiejętności społecznych). Przez ponad dwa lata prowadziła własną działalność gospodarczą: klubokawiarnię dla rodziców z dziećmi, gdzie m.in. prowadziła różne zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci 3-6 lat.
Zasady rekrutacji
Przyjęcia na studia podyplomowe w Akademii Finansów i Biznesu Vistula odbywają się według kolejności zgłoszeń. Kandydaci na studia podyplomowe składają poniższe dokumenty drogą mailową, online lub osobiście:- pobierz formularz zgłoszeniowy ,
- oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych I lub II stopnia,
- oryginał dowodu tożsamości do wglądu,
- 1 zdjęcie w formacie jpg,
- potwierdzenie wpłaty czesnego.
Opłaty:
Czesne za studia wynosi 4500 zł – płatne tydzień przez rozpoczęciem studiów.
Studia rozpoczynają się w marcu 2021 r. i trwają trzy semestry.Czesne może być wniesione jednorazowo lub semestralnie w dwóch ratach:
- 2300 zł – I rata płatna tydzień przed rozpoczęciem studiów
- 2300 zł – II rata płatna tydzień przed rozpoczęciem drugiego semestru.
Opis przelewu:
W opisie przelewu należy zaznaczyć następujące dane: studia podyplomowe/kierunek/imię i nazwiskoNumer konta:
Santander Bank Polska – 61 1090 1694 0000 0001 1105 7177*Informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby chętnych, grupa może nie zostać uruchomiona.
Natomiast w przypadku dużej liczby kandydatów, o przyjęciu do grupy decyduje kolejność zgłoszeń.Regulamin Studiów Podyplomowych
Kontakt do Rekrutacji Studiów Podyplomowych
Dział Studiów Podyplomowych i Szkoleń
Akademii Finansów i Biznesu Vistula
tel. +48 22 457 23 63 lub +48 22 457 23 29
e-mail: studiapodyplomowe@vistula.edu.pl