Metodyka Nauczania Języków Obcych - studia podyplomowe

Rodzaj studiów:
Studia podyplomowe
Tryb studiów:
niestacjonarne (sobota i niedziela)
Czas trwania studiów:
1.5 roku (3 semestry)
Lokalizacja:
Warszawa
Język wykładowy:
polski
Uczelnia:
AFiB Vistula
Kontakt
tel. 22 45 72 363
tel. 22 45 72 329
e-mail: studiapodyplomowe@vistula.edu.pl
Rekrutacja październik 2022
Metodyka Nauczania Języków Obcych – X edycja
OPIS KIERUNKU
Nauczanie języków obcych to jeden z kluczowych obszarów funkcjonowania współczesnej edukacji. Znajomość języków to bowiem konkretna umiejętność przekładająca się na sukces człowieka. W jego osiągnięciu pomaga nauczyciel, od którego oczekuje się solidnego przygotowania merytorycznego w zakresie językoznawstwa, psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki językowej. Jego misja zawodowa to ustawiczna praca nad przełamywaniem barier u uczących się oraz wskazywanie im możliwie najlepszych dróg do osiągania wyższych poziomów kompetencji językowej i kulturowej.
Nowoczesne kształcenie nauczyciela to rozwijanie jego talentu w zakresie pracy z innym człowiekiem. To rozbudzanie jego kreatywności i zachęcanie do ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych i kompetencji społecznych w zakresie współpracy z innymi.
Tak sformułowana filozofia przyświeca naszym kwalifikacyjnym studiom podyplomowym z Metodyki nauczania języków obcych. Nasza oferta adresowana jest do Wszystkich zainteresowanych pracą w charakterze nauczyciela , którzy nie posiadają jeszcze pełnych kwalifikacji pedagogicznych w rozumieniu stosownych przepisów Ministerstwa Edukacji Narodowej. Po ukończeniu studiów otrzymają Państwo kwalifikacje formalne, pozwalające na podjęcie pracy w charakterze nauczyciela języka obcego w szkolnictwie zinstytucjonalizowanym.
Nasze studia adresujemy także do pracujących zawodowo nauczycieli dysponujących już formalnymi kwalifikacjami. Nowatorski charakter naszego programu umożliwia dalszy rozwój zawodowy uzupełniając go o pracę nad szeregiem kluczowych umiejętności i kompetencji pedagogiczno-dydaktycznych, zgodnie ze współczesnymi standardami doskonalenia zawodowego pedagogów.
Naszym celem jest wykształcenie i doskonalenie warsztatu pracy refleksyjnych praktyków, czerpiących przyjemność z wykonywania pracy nauczyciela języka obcego.
Prowadzone przez nas kwalifikacyjne studia podyplomowe w zakresie metodyki nauczania języków obcych, spełniają wszystkie obowiązujące wymagania i standardy kształcenia nauczycieli. Dają możliwość uzyskania uprawnień do nauczania konkretnego języka obcego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575 (tekst rozporządzenia: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170001575/O/D20171575.pdf ) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2019 r., poz. 465 (tekst rozporządzenia: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190000465/O/D20190465.pdf )
Studia podyplomowe z Metodyki Nauczania Języków Obcych to przede wszystkim:
– uzyskanie uprawnień do pracy w charakterze nauczyciela języka obcego;
– konkretne narzędzia pracy w charakterze nauczyciela języka sprawdzone na zajęciach w formie warsztatów;
– trening umiejętności międzykulturowych i społecznych rozwijających kompetencje pedagogiczno-dydaktyczne;
– wprowadzenie do zorientowanego pragmatycznie naukowego wymiaru współczesnej dydaktyki językowego na wykładach wprowadzających;
– refleksja nad głębszym znaczeniem nauczania języków we współczesnej rzeczywistości;
– analiza pedagogicznych case studies.
Cele, jakie realizują nasze studia:
Naszym atutem jest spełniający formalne wymagania ministerialne autorski program studiów, który wyposaży Państwa w podstawową wiedzę niezbędną nauczycielowi języka obcego oraz konkretne narzędzia, metody i umiejętności jej praktycznego wykorzystania. Pozwoli to na odniesienie korzyści w następujących obszarach działalności pedagogicznej:
– skuteczne rozpoznawanie swojego potencjału pedagogicznego i możliwości jego wykorzystania w praktyce edukacyjnej;
– poprawa relacji uczeń – nauczyciel, wzmocnienie autorytetu nauczyciela przy jednoczesnym wspieraniu autonomii ucznia;
– odkrywania i wzmacnianie mocnych stron i talentów uczących się;
– rozwiązywanie konkretnych problemów pedagogicznych i dydaktycznych występujących na zajęciach językowych;
– satysfakcja i przyjemność z pracy nauczycielskiej;
– zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
Program studiów obejmuje zorientowane pragmatycznie wykłady wprowadzające do psycholingwistyki, pedagogiki i dydaktyki językowej, warsztaty dydaktyczno-metodyczne uwzględniające specyfikę nauczania języków na różnych etapach edukacyjnych, warsztaty psychospołeczne oferujące doskonalenie umiejętności miękkich oraz realizację dydaktycznego projektu empirycznego powiązanego z towarzyszącymi studiom praktykami.
KARIERA PO STUDIACH
Jako absolwent tego kierunku zyskasz kompetencje do:- Skutecznego i sprawnego nauczania języka obcego.
- Wdrażania najnowszych trendów w metodyce nauczania języków.
- Podjęcia pracy w charakterze nauczyciela języka obcego (zdobycia niezbędnych kwalifikacji formalnych).
MOŻLIWOŚCI PRACY
- Nauczyciel języka obcego
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez prowadzących zajęcia, dotyczących rozwiązania konkretnych problemów praktycznych z dziedziny studiów.
Już teraz wypełnij formularz ONLINE (tutaj) – skontaktujemy się z Tobą i odpowiemy na dodatkowe pytania lub pomożemy dokończyć proces rejestracji na studia podyplomowe w Akademii Finansów i Biznesu Vistula!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny lub mailowy:
tel. 22 45 72 363, 22 457 23 29
e-mail: studiapodyplomowe@vistula.edu.pl
Program na kierunku Metodyka nauczania języków obcych został opracowany z myślą o skutecznym przekazaniu każdemu słuchaczowi najlepszych praktyk w nauczaniu języków.
Program - Metodyka nauczania języków obcych
-
Sprawdź, jakie zagadnienia obejmują studia podyplomowe na kierunku Metodyka nauczania języków obcych:
- Wstęp do glottodydaktyki
- Metodyka nauczania języków obcych
- Podstawy psychologii
- Podstawy pedagogiki
- Psycholingwistyka
- Pedagogika w nauczaniu języków obcych
- Technologie informacyjne
- Analiza naukowa podręczników do nauczania języków obcych
- Prawo oświatowe
- Emisja głosu
- Seminarium
- Praktyki nauczycielskie 150 godzin
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie egzaminu w formie testu, po każdym semestrze.
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się według kolejności zgłoszeń, dlatego jeżeli chcesz rozwijać swoje umiejętności językowe, złóż podanie już dziś!
-
Terminarz zjazdów I semestr
Sesja 1 12 – 13.03.2022 Sesja 2 26 – 27.03.2022 Sesja 3 09 – 10.04.2022 Sesja 4 23 – 24.04.2022 Sesja 5 07 – 08.05.2022 Sesja 6 21 – 22.05.2022
-
Prof. Dr hab. Przemysław E. Gębal
Profesor Politechniki Śląskiej i Uniwersytetu Warszawskiego, dr hab., zastępca dyrektora Instytutu Badań nad Edukacją i Komunikacją Politechniki Śląskiej, kierownik Zakładu Lingwistyki Stosowanej PŚ, pracownik naukowy Instytutu Polonistyki Stosowanej UW.
Germanista, studiował dodatkowo filologię włoską i francuską na Freie Universität w Berlinie oraz na Université Paris III (La Sorbonne Nouvelle). Długoletni pracownik Katedry Języka Polskiego jako Obcego Uniwersytetu Jagiellońskiego i Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW, w którym kierował Zakładem Glottodydaktyki i Pracownią Glottodydaktyki Porównawczej i Pedeutologii. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu nauczania języków obcych oraz podręczników i materiałów dydaktycznych do ich nauki. Obecnie w działalności naukowej i dydaktycznej koncentruje się na aspektach kształcenia nauczycieli języków obcych, glottodydaktyce porównawczej, integracyjno-inkluzyjnym nauczaniu języka polskiego jako drugiego oraz dydaktyce języków specjalistycznych. Zwolennik edukacji pozytywnej.
Link do profilu wykładowcy w USOSweb
Prof. Dr hab. Przemysław E. Gębal
Profesor Politechniki Śląskiej i Uniwersytetu Warszawskiego, dr hab., zastępca dyrektora Instytutu Badań nad Edukacją i Komunikacją Politechniki Śląskiej, kierownik Zakładu Lingwistyki Stosowanej PŚ, pracownik naukowy Instytutu Polonistyki Stosowanej UW.
Germanista, studiował dodatkowo filologię włoską i francuską na Freie Universität w Berlinie oraz na Université Paris III (La Sorbonne Nouvelle). Długoletni pracownik Katedry Języka Polskiego jako Obcego Uniwersytetu Jagiellońskiego i Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW, w którym kierował Zakładem Glottodydaktyki i Pracownią Glottodydaktyki Porównawczej i Pedeutologii. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu nauczania języków obcych oraz podręczników i materiałów dydaktycznych do ich nauki. Obecnie w działalności naukowej i dydaktycznej koncentruje się na aspektach kształcenia nauczycieli języków obcych, glottodydaktyce porównawczej, integracyjno-inkluzyjnym nauczaniu języka polskiego jako drugiego oraz dydaktyce języków specjalistycznych. Zwolennik edukacji pozytywnej.
Link do profilu wykładowcy w USOSweb
dr Elżbieta Kaczmarska
Absolwentka Instytutu Slawistyki Zachodniej i Południowej Uniwersytetu Warszawskiego, językoznawczyni – bohemistka. Od 1999 roku prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim; wykładała też w Pradze, Lipsku, Ołomuńcu i Libercu. Jej zainteresowania naukowe dotyczą problemów przekładu, możliwości wykorzystania korpusów równoległych w badaniach, dydaktyce i pracach translatorskich, a także metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i teorie dotyczące pracy w zespole. Autorka artykułów kontrastywnych z zakresu składni, leksyki i semantyki oraz ekwiwalencji.
Agata Korzeniowska
Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku „Germanistyka” oraz „Dziennikarstwa i Nauk Społecznych” na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie wychowawca klasy w prywatnej szkole podstawowej, nauczyciel języka niemieckiego oraz doradca zawodowy. Wieloletni współpracownik korporacji w zakresie HR po ukończonych Studiach Podyplomowych Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” oraz w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem na kierunku „Prawo Pracy”.
Dr Łukasz S. Kumięga
Germanista, lingwista, dyskursolog, zainteresowany związkami języka z procesami społecznymi. Adiunkt w Instytucie Badań nad Edukacją i Komunikacją na Politechnice Śląskiej. Autor monografii o demonstracjach ulicznych ruchów ekstremistyczno-prawicowych w Niemczech, współredaktor pięciu monografii wieloautorskich z zakresu (krytycznej) analizy dyskursu. Obecnie prowadzi badania na pograniczu języka, edukacji i migracji. Doświadczenie badawcze i dydaktyczne zdobywał na uniwersytetach w Polsce i w Niemczech oraz w ramach kursów integracyjnych skierowanych do imigrantek i imigrantów w Düsseldorfie.
Izabela Szczepaniak
Psycholog, wykładowca, dyrektor niepublicznego przedszkola i żłobka na Bemowie w Warszawie. Prowadzi konsultacje dla rodziców, zajęcia dla dzieci w wieku 2–6 lat oraz szkolenia dla kadry pedagogicznej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Stowarzyszeniu dla Rodzin, gdzie m.in. prowadziła warsztaty psychoedukacyjne dla młodzieży. Szkoliła rodziców w Klubie Mam na Bemowie. Wykładała medycynę katastrof na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym i pracowała w Instytucie Ratownictwa Psychologicznego oraz Fundacji „Oswoić stres”, gdzie prowadziła warsztaty z zakresu zarządzania stresem. Odbyła praktyki i staże w poradniach psychologiczno-pedagogicznych w Warszawie oraz szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu psychologii dzieci i młodzieży (m.in. terapia poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży, badania gotowości szkolnej, trudności szkolne, zagrożenia dysleksją, diagnoza i terapia dzieci z grupy ryzyka, pisanie bajek terapeutycznych, trening umiejętności społecznych). Przez ponad dwa lata prowadziła własną działalność gospodarczą: klubokawiarnię dla rodziców z dziećmi, gdzie m.in. prowadziła różne zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci 3-6 lat.
dr Iwona Artowicz-Skowrońska
Absolwentka Wydziału Polonistki Uniwersytetu Warszawskiego, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, absolwentka Pomagisterskiego Studium Emisji Głosu przy UW, nauczyciel języka polskiego, wykładowca akademicki w zakresie językoznawstwa oraz gramatyki języka polskiego, wieloletni nauczyciel emisji głosu na specjalizacji nauczycielskiej UW i na innych uczelniach, autorka nowatorskiego programu szkoleń z emisji głosu i retoryki funkcjonalnej dla nauczycieli praktyków przy Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli, z którym stale współpracuje. Pracę doktorską na temat dyskursu familijnego przygotowywała w Zakładzie Fonetyki i Logopedii Wydziału Polonistki UW, gdzie pełniła funkcję sekretarza Zakładu oraz przedstawiciela doktorantów do Rady Instytutu. Zorganizowała liczne konferencje i uczestniczyła w opracowywaniu redakcyjnym tomów pokonferencyjnych, .Na co dzień zajmuje się propagowaniem wiedzy o języku w środowisku lokalnym, wprowadziła w szkole, w której była polonistką uroczyste obchody Dnia Języka Ojczystego, publikowała w lokalnej prasie, współpracowała z Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów, gdzie przeprowadziła warsztaty recytatorskie dla nauczycieli, jest autorką ponad trzydziestu artykułów naukowych, recenzji, sprawozdań i tekstów publicystyczno-naukowych, recenzentką „Kwartalnika Polonicum” przy UW oraz członkiem Komisji Etyki Słowa przy PAU w Krakowie, wiele lat uczestniczyła w obradach Rady Języka Polskiego PAN. Link do profilu wykładowcy w USOSweb
Zasady rekrutacji
Przyjęcia na studia podyplomowe w Akademii Finansów i Biznesu Vistula odbywają się według kolejności zgłoszeń. Kandydaci na studia podyplomowe składają poniższe dokumenty drogą mailową, online lub osobiście:- pobierz formularz zgłoszeniowy ,
- oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych I lub II stopnia,
- skan świadectwa dojrzałości lub jego odpowiednika, w przypadku ukończenia szkoły średniej poza Polską,
- oryginał dowodu tożsamości do wglądu,
- 1 zdjęcie w formacie jpg,
- potwierdzenie wpłaty czesnego.
Opłaty:
Czesne za studia wynosi 5100 zł – płatne 2 tygodnie przed rozpoczęciem studiów.
Studia rozpoczynają się w październiku 2022 r. i trwają trzy semestry.Czesne może być wniesione jednorazowo lub semestralnie w dwóch ratach:
- 2600 zł – I rata płatna 2 tygodnie przed rozpoczęciem studiów,
- 2600 zł – II rata płatna tydzień przed rozpoczęciem drugiego semestru.
Opis przelewu:
W opisie przelewu należy zaznaczyć następujące dane: studia podyplomowe/kierunek/imię i nazwiskoNumer konta:
Santander Bank Polska – 61 1090 1694 0000 0001 1105 7177*Informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby chętnych, grupa może nie zostać uruchomiona.
Natomiast w przypadku dużej liczby kandydatów, o przyjęciu do grupy decyduje kolejność zgłoszeń.Regulamin Studiów Podyplomowych
Kontakt do Rekrutacji Studiów Podyplomowych
Dział Studiów Podyplomowych i Szkoleń
Akademii Finansów i Biznesu Vistula
tel. +48 22 457 23 63 lub +48 22 457 23 29
e-mail: studiapodyplomowe@vistula.edu.pl