Rodzaj studiów:

Studia I Stopnia

Tryb studiów:

stacjonarne, niestacjonarne (sobota i niedziela)

Czas trwania studiów:

3 lata (6 semestrów)

Lokalizacja:

Warszawa

Język wykładowy:

polski, angielski

Uczelnia:

AFiB Vistula

  • DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA – O STUDIACH

    To dobry czas na studia dziennikarskie. Ciekawe i wartościowe dziennikarstwo jest nieustannie pożądane, a rola profesjonalistów w dziedzinie komunikacji rośnie. Dzięki nowym narzędziom i kanałom dostarczania treści dziennikarstwo i komunikacja społeczna odgrywają dziś we współczesnym świecie fundamentalną rolę.

    Jeśli lubisz komunikować się z ludźmi i chcesz mieć elastyczną, ekscytującą i zróżnicowaną pracę, to studia Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna w Akademii Finansów i Biznesu Vistula są właśnie dla ciebie. W ambitnym, międzynarodowym środowisku nauczysz się zawodu. Zdobędziesz wiedzę z obszarze dynamicznie rozwijającego się dziennikarstwa biznesowego i mediów społecznościowych. Pod okiem wybitnych wykładowców i praktyków – znanych dziennikarzy i doświadczonych specjalistów ds. komunikacji w radiu, TV, mediach społecznościowych, PR i komunikacji korporacyjnej, rozwiniesz kompetencje, dzięki którym osiągniesz pewną pozycję na rynku.

    PO PIERWSZE PRAKTYKA
    Na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna poznasz różne formy dziennikarskie, które pomagają innym poznać i zrozumieć świat. Opanujesz warsztat nowoczesnego dziennikarza i zdobędziesz praktyczne umiejętności, które będziesz mógł wykorzystać w prasie, telewizji, stacjach radiowych i w Internecie. Nauczysz się krytycznego myślenia, selekcji informacji, argumentacji i dyskusji. Będziesz wiedział, jak tworzyć określone treści i jak je skutecznie wykorzystywać w reklamie, marketingu, promocji i w kształtowaniu wizerunku firmy.

    DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA – PROGRAM STUDIÓW
    Program kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna został dostosowany nie tylko do potrzeb współczesnego rynku, ale wychodzi też naprzeciw wyzwaniom przyszłości. Podczas zajęć poznasz tradycyjne media oraz nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne, dzięki czemu będziesz swobodnie poruszać się w różnych branżach. Opanujesz sztukę zdobywania, weryfikacji i dostarczania informacji. Nauczysz się poprawnie konstruować i pisać teksty, od informacji, po wywiady i reportaż.
    Będziesz umiał rejestrować oraz montować obraz i dźwięk. Poznasz zasady strategicznego myślenia i prowadzenia skutecznych kampanii w mediach społecznościowych. Będziesz rzetelnie przygotowany do zawodu, co pomoże ci odnieść sukces.

    PRAKTYKI ZAWODOWE
    W Akademii Finansów i Biznesu Vistula stawiamy na praktyczne przygotowanie do zawodu. Podczas studiów weźmiesz udział w praktykach i warsztatach w wiodących redakcjach i firmach. Poznasz zawód „od kuchni” i ludzi związanych z mediami. Odkryjesz specyfikę mediów i rządzące nimi mechanizmy. To doświadczenie otworzy przed tobą wiele zawodowych możliwości.

    SPECJALISTYCZNA WIEDZA
    Studia w Akademii Finansów i Biznesu Vistula zapewnią ci wiedzę, dzięki której szybko staniesz się specjalistą w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji społecznej.

  • DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA – PROGRAM STUDIÓW


    Na kierunku 
    Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna program zajęć został zbudowany tak, by studenci poznali warsztat nowoczesnego dziennikarza i zdobyli praktyczne umiejętności. Za przekazywanie wiedzy są odpowiedzialni  nie tylko akademiccy wykładowcy, ale także eksperci i praktycy ściśle związani ze światem mediów.
    Studenci uczą się  m.in. sztuki przeprowadzania wywiadów, tworzenia pod presją czasu przekazów medialnych – pisemnych lub audiowizualnych, a także przygotowania stron internetowych.

    Dzięki studiom na Akademii Finansów i Biznesu Vistula osoby zainteresowane dziennikarstwem będą rzetelnie przygotowane do zawodu.

    PRAKTYKI ZAWODOWE

    Na Akademii Finansów i Biznesu Vistula stawiamy na praktyczne przygotowanie do zawodu. Na studentów czekają warsztaty organizowane w popularnych stacjach radiowych i telewizyjnych. Mogą tam zdobyć pierwsze doświadczenia i poznać pracę dziennikarza „od kuchni”.

    SPECJALISTYCZNA WIEDZA

    Studia na Akademii Finansów i Biznesu Vistuli zapewnią Ci wiedzę, dzięki której szybko staniesz się specjalistą w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji społecznej.

    • Sprawdź przedmioty obowiązkowe
      • Warsztat reporterski – pisanie
      • Dziennikarstwo radiowe i telewizyjne
      • Umiejętności analityczne i warsztat dziennikarski
      • Wiedza o mediach
      • Najnowsze środki komunikacji masowej
      • Polska, Europa, Świat – polityka i gospodarka
      • Public relations i komunikacja społeczna
      • Prawo prasowe i etyka dziennikarska
      • Historia i filozofia polityki
      • Zmiany społeczne i badania socjologiczne
      • Język obcy
      • Wychowanie fizyczne
  • Studia dziennikarskie w Akademii Finansów i Biznesu Vistula pozwalają zrealizować jedną z dwóch specjalności: Dziennikarstwo Biznesowe i Dziennikarstwo Mediów Społecznościowych.

    SPECJALNOŚĆ: DZIENNIKARSTWO BIZNESOWE

    To unikatowa specjalność, niedostępna w innych uczelniach. Odpowiada na rosnące potrzeby zrozumienia, jak działa rynek i biznes. Jest przeznaczona dla dziennikarzy i profesjonalistów w dziedzinie komunikacji przyszłości, którzy chcą rozwijać karierę zwłaszcza w działach komunikacji, marketingu, promocji i
    reklamy, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Podczas studiów licencjackich w obszarze dziennikarstwa biznesowego w Akademii Finansów i Biznesu Vistula poznasz warsztat dziennikarski oraz
    narzędzia i kanały komunikacji. Nauczysz się, jak skutecznie je wykorzystać w zarządzaniu marką, jak budować strategię komunikacyjną firmy i kreować jej wizerunek. Opanujesz sztukę storytellingu, czyli marketingu narracyjnego. Dowiesz się, jak dostosować przekaz do wybranego odbiorcy, jak wykorzystywać media i jak z nimi współpracować. Zyskasz kompetencje, które otworzą przed tobą drzwi do kariery w wielu obszarach.

    • Sprawdź przedmioty realizowane w ramach specjalności Dziennikarstwo Biznesowe
      • ICT – technologie informacyjne i komunikacyjne w biznesie
      • Public Relations i zintegrowana komunikacja marketingowa
      • Zarządzanie marką i storytelling
      • Marketing kontentu
      • Komunikacja korporacyjna
      • Projektowanie i zarządzanie mediami korporacyjnymi
      • Warsztat – projektowanie stron internetowych
      • Warsztat – prowadzenie wywiadów
      • Warsztat – fotografia prasowa
      • Warsztat – formy i gatunki dziennikarskie

    SPECJALNOŚĆ: DZIENNIKARSTWO MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    To wyjątkowa specjalność zaprojektowana dla osób zainteresowanych szeroko rozumianym komunikowaniem przez media społecznościowe, które stały się potężnym narzędziem medialnym i biznesowym. Ich dynamiczny rozwój spowodował prawdziwą eksplozję nowych, interesujących zajęć i karier. Program studiów licencjackich w obszarze dziennikarstwa mediów społecznościowych w Akademii Finansów i Biznesu Vistula odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na profesjonalnych menedżerów mediów społecznościowych. W ich trakcie dowiesz się, w jaki sposób produkcja, rozpowszechnianie i wykorzystywanie informacji przez platformy społecznościowe kształtuje nasze życie. Nauczysz się komunikacji wizualnej oraz technik produkcji i edycji treści cyfrowych. Dowiesz się, jak tworzyć kontent
    mediów społecznościowych i zarządzać ruchem na stronie. Będziesz wiedział, jak wykorzystać multimedia i media mobilne na potrzeby reklamy, public relations, filmu czy telewizji. Poznasz zasady projektowania i prowadzenia strony internetowej, bloga lub profilu firmy na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Nauczysz się też optymalizacji treści w Internecie. Rozwiniesz kompetencje przyszłości, które pozwolą ci realizować się w wybranej dziedzinie.

    • Sprawdź przedmioty realizowane w ramach specjalności Dziennikarstwo Mediów Społecznościowych
      • Komunikacja w mediach społecznościowych
      • Kontent w mediach społecznościowych
      • Produkcja mediów społecznościowych
      • Reklama i branding w mediach społecznościowych
      • Kampanie w mediach społecznościowych
      • Strategie mediów społecznościowych
      • Warsztat dziennikarski – projektowanie stron internetowych
      • Warsztat – prowadzenie wywiadów
      • Warsztat – fotografia prasowa
      • Warsztat – formy i gatunki dziennikarskie
  • Studia na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna w Akademii Finansów i Biznesu Vistula zostały zaplanowane tak, by w jak najlepszy sposób przygotować cię do zawodu. Zdobyta wiedza, kompetencje i praktyka pozwolą ci znaleźć pracę w mediach lub tworzyć własne media. Będziesz mógł rozwijać karierę w firmach, w których kontakt z mediami stanowi część pracy.

    Przekonaj się, że Vistula jest Uczelnią najlepszą w praktyce. Zobacz, jakie korzyści przyniosą Ci studia na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.

     

    KORZYŚCI ZE STUDIOWANIA DZIENNIKARSTWA

    Dziennikarska gotowość
    Nauczysz się analitycznego i krytycznego myślenia. Opanujesz warsztat dziennikarski i różne kanały komunikacji. Będziesz przygotowany do zawodu dziennikarza prasowego, radiowego, telewizyjnego czy internetowego. Kompetencje, które rozwiniesz, otworzą przed tobą drzwi do kariery w obszarze
    szeroko rozumianej komunikacji.

    Biznesowe podejście
    W Akademii Finansów i Biznesu Vistula zdobędziesz wiedzę i praktyczne umiejętności, które pozwolą ci spełnić się zawodowo w każdym medium. Będziesz mógł również skutecznie zarządzać własnymi mediami, dzięki biegłości w interpretacji współczesnych trendów ekonomicznych oraz biznesowych.

    Specjalistyczna wiedza
    Poznasz specyfikę pracy dziennikarza różnych mediów (TV, prasa, radio, Internet) i będziesz umiał wykorzystywać w zawodzie nowe technologie. Opanujesz język ekonomii, finansów, marketingu i reklamy.

     

    JAKA PRACA PO STUDIACH DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA?
    Będziesz przygotowany do podjęcia pracy jako dziennikarz oraz jako specjalista
    w obszarach marketingu, komunikacji, PR i reklamy.

    Będziesz mógł rozwijać się jako:

    • dziennikarz redakcji prasowej, telewizyjnej, radiowej lub internetowej;
    • niezależny dziennikarz w nowych mediach, takich jak YouTube czy Facebook;
    • specjalista ds. PR;
    • manager ds. PR;
    • specjalista ds. komunikacji w działach marketingu;
    • rzecznik prasowy;
    • specjalista w wydziałach promocji i komunikacji instytucji publicznych i samorządowych;
    • redaktor magazynu dla pracowników i klientów firmy;
    • pracownik korporacji międzynarodowej;
    • współtwórca serwisów dla rynków finansowych;
    • specjalista ds. mediów społecznościowych;
    • menedżer ds. mediów społecznościowych;
    • redaktor w biurach prasowych i wydawnictwach;
    • kreatywny pracownik agencji reklamowych, organizator konferencji prasowych;
    • współpracownik mediów zagranicznych;
    • freelancer w serwisach społecznościowych, bloger.
  • Red. Marcin Antosiewicz

    Już w wieku 17 lat zaczął pracować jako dziennikarz najpierw w Polskim Radiu potem w TVP. Był korespondentem TVP w Londynie i Berlinie. Obecnie współpracuje z magazynem „Newsweek” – mistrz wideo- relacji.

    Red. John Beauchamp

    Urodził się i kształcił w Oxfordzie. Miał zostać dyplomatą, a został dziennikarzem radiowym w Polsce. Były szef Redakcji Angielskiej w Polskim Radiu. Producent podcastów.

    Red. Maciej Chmiel

    Fotograf prasowy, specjalista ds. technologii, były szef serwisu Fotograficznego PAP i zastępca redaktora naczelnego PAP Foto, obecnie redaktor naczelny redakcji krajowej East News, największej prywatnej agencji fotograficznej w Polsce.

    Red. Łukasz Głombicki

    Dla niego media społecznościowe nie mają tajemnic, były dziennikarz portalu gazeta.pl, TVN CNBC, obecnie head of communication Live Tube.

    Red. Andrzej Krajewski

    Były korespondent TVP w Waszyngtonie, były dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy, ekspert Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

    Red. Grzegorz Kozak

    Prezenter i wydawca w TV Polsat, specjalizujący się w wywiadach.

    Sebastian Królikowski

    Amerykanista, dziennikarz i reżyser teatralny, specjalista od retoryki, wystąpień publicznych, anglosaskich gatunków dziennikarskich.

    Piotr Kościński

    dr Piotr Kościński

    Z zawodu dziennikarz, przez ponad 20 lat w „Rzeczpospolitej”, m.in. jako korespondent w Kijowie i zastępca kierownika działu zagranicznego; autor trzech powieści historycznych, a także książki popularnonaukowej „Jak sfałszować wybory” (2018); producent dwóch dokumentalnych filmów historycznych.

    Jolanta Johnsson

    dr Jolanta Johnsson

    Doktor nauk plastycznych, malarka i specjalistka od montażu obrazu internetowego.

    Juliusz Maliszewski

    dr Juliusz Maliszewski

    Dyrektor programu kształcenia – Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna; doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, MBA, dziennikarz, dyplomata; pełnił wiele funkcji kierowniczych w mediach publicznych – Telewizji Polskiej i Polskim Radiu, m.in. jako dyrektor- redaktor naczelny Polskiego Radia dla Zagranicy  i członek Rady Nadzorczej TVP SA; był dyrektorem Instytutu Polskiego w Lipsku; specjalizuje się w problematyce niemieckiej i europejskiej; autor monografii „Deutsche Welle w systemie medialnym Republiki Federalnej Niemiec” i wielu pozycji dotyczących stosunków międzynarodowych i mediów.

    Wojciech Rezner

    Doktor nauk ekonomicznych, dziennikarz radiowy i telewizyjny; pracował m.in. w audycjach „Sygnały Dnia” i „Radio Biznes”.

  • Studia w języku polskim - obywatele UE i osoby posiadające Kartę Polaka

    Wpisowe Opłata roczna Opłata semestralna 10 rat w roku
    Studia stacjonarne 400 zł 5 100 zł 2 700 zł 580 zł
    Studia niestacjonarne 400 zł 4 500 zł 2 400 zł 520 zł

    Studia w języku polskim - obywatele spoza UE

    Wpisowe Opłata roczna Opłata semestralna
    Studia stacjonarne 120 € 1 200 € 650 €
    Studia niestacjonarne 120 € 1 200 € 650 €

    Studia w języku angielskim - obywatele UE*

    Wpisowe Opłata roczna Opłata semestralna
    Studia stacjonarne 120 € 2 500 € 1 350 €

    * Do grupy obywateli innych państw płacących według stawek UE należą: obywatele pozostałych państw Europy, wszystkich państw
    Ameryki Północnej i Południowej, Wysp Karaibskich oraz Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mongolii,
    Rosji, Tadżykistanu, Turkmenistanu oraz Uzbekistanu.

    Studia w języku angielskim - obywatele z pozostałych państw*

    Wpisowe Opłata roczna
    Studia stacjonarne 200 € 3 500 €

    *nie dotyczy studentów z państw Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Wysp Karaibskich, oraz Armenii, Azerbejdżanu,
    Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mongolii, Rosji, Tadżykistanu, Turkmenistanu oraz Uzbekistanu.

    Uchwała Rady Wykonawczej o opłatach

    Pobierz

Opinie o nasPokaż wszystkie

  • Wykładowcy

    prof. Witold Orłowski

    Rektor AFiB Vistula w latach 2016-2019, były doradca prezydenta

    Warto studiować Finanse i Rachunkowość na Akademii Finansów i Biznesu Vistula

    Jest to kierunek stworzony z myślą o i tych, którzy chcą pracować w firmach, analizować dane, zajmować się rachunkowością i o tych co chcą sami inwestować. Rozumieć rynki.

  • Studenci

    Natalia Śmieszek

    studentka Dziennikarstwa

    Przez 5 lat studiowałam w Grupie Uczelni Vistula, ukończyłam Turystykę i Rekreację.

    Obecnie kończę Dziennikarstwo. Przez te wszystkie lata wzięłam udział w ciekawych projektach, również międzynarodowych...

  • Studenci

    Lena Obernikhina

    studentka Zarządzania

    Liczba ekspertów, którzy są na tej uczelni to jest coś po prostu niesamowitego.

    To są ludzie, którzy przekazują Ci wiedzę bezpośrednio. To są ludzie, którzy prowadzą biznes za granicą i w Polsce. Czyli to jest właśnie ta praktyka, której czasem nam brakuje na uczelniach.

  • Absolwenci

    Adam Zieliński

    absolwent Finansów i Rachunkowości

    Obecnie pracuję w banku w dziale planowania i analiz!

    Pracę zacząłem w czasie studiów na Akademii Finansów i Biznesu Vistula, gdzie poznałem ekspertów z różnych dziedzin biznesu, którzy przekazali mi solidne podstawy pracy oraz umiejętności, które są wykorzystywane w firmach. Dzięki czemu zaaklimatyzowałem się i usamodzielniłem na nowym stanowisku pracy.

Kontakt:

Dla obywateli Polskich:

Katarzyna Broniszewska

telefon: 22 45 72 400

e-mail: rekrutacja@vistula.edu.pl

adres: ul. Stokłosy 3, 02-787, Warszawa

pokój: 28 (parter)

Dla cudzoziemców:

Admissions team:

Yevhenii Lytovchenko

International Admission Officer

tel.: WhatsApp or Viber:  +48 510 858 087

e-mail: admission2@vistula.edu.pl

pokój: 122 (1 piętro)

Aplikuj online

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close