DNI OTWARTE ONLINE 01-06.02

ZAREJESTRUJ SIĘ

To była wielka przyjemność i satysfakcja. 50 uczestników wzięło udział w wykładzie znakomitego tłumacza Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, Jeremiego Gardnera pt. EU English: lingua franca or double-dutch? Przez wiele lat obserwował on niewłaściwe stosowanie języka angielskiego w strukturach Unii Europejskiej, a jego doświadczenie zaowocowało publikacją “Misused English words and expressions in EU documents”.

Wykład zorganizowany przez Szkołę Języków Obcych Uczelni Vistula był okazją, by przyjrzeć się jak angielskie słownictwo i gramatyka są błędnie wykorzystywane w publikacjach UE, oraz jaki to ma wpływ na czytelność oficjalnych dokumentów i skuteczność komunikacji. Niewiele osób sporządzających unijne dokumenty jest rodzimymi użytkownikami języka angielskiego, a ich umiejętności redagowania w języku angielskim znacznie się różnią. Ponadto nie ma procedur gwarantujących jakość tekstów i eliminujących błędy przed publikacją.

Świadomość występowania tego zjawiska umożliwi studentom i tłumaczom lepsze rozumienie dokumentów związanych z działalnością UE oraz dokonywanie odpowiednich wyborów podczas tłumaczenia i redagowania tekstów.

Jeremy Gardner przez 15 lat uczył języka angielskiego na uniwersytetach w Perugii, Cagliari, Cosenzy i Ankonie. Następnie przeniósł się do Luksemburga, aby pracować jako tłumacz w Unii Europejskiej. Zajmuje się również szkoleniami mającymi na celu podniesienie poziomu redagowania tekstów w UE, prowadzi prezentacje i warsztaty zarówno w instytucjach Wspólnoty, jak i poza nią.

Szkoła Języków Obcych serdecznie dziękuje wszystkim uczestnikom wykładu Jeremiego Gardnera. Mamy nadzieję, że to było niezwykle ważne i pożyteczne doświadczenie, które pozwoli rozwijać się w obszarze profesjonalnych tłumaczeń.

Aplikuj online

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close