• PRME

    PRME Principles for Responsible Management Education (PRME) [Zasady Edukacji Odpowiedzialnego Zarządzania] – to największa zorganizowana sieć łącząca ONZ z instytucjami szkolnictwa wyższego, które kształcą w obszarze biznesu i zarządzania. Powstała w 2007 r. jako platforma służąca podniesieniu rangi zrównoważonego rozwoju w szkołach oraz kształceniu odpowiedzialnych liderów przyszłości. Jak mówi sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres, nigdy wcześniej to zadanie nie było ważniejsze. – Odważne przywództwo i innowacyjne myślenie są potrzebne do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju – podkreśla.

     

    Sześć zasad PRME:

    • rozwijanie zdolności studentów, aby w przyszłości działali na rzecz zrównoważonego rozwoju biznesu, całego społeczeństwa oraz gospodarki sprzyjającej włączeniu społecznemu;
    • włączenie do działań akademickich programów nauczania i praktyk organizacyjnych zgodnych z wartościami globalnej odpowiedzialności społecznej, przedstawionych w międzynarodowych inicjatywach, takich jak United Nations Global Compact;
    • tworzenie ram edukacyjnych, materiałów, procesów i środowiska, które umożliwią skuteczne uczenie się odpowiedzialnego przywództwa;
    • zaangażowanie w badania koncepcyjne i empiryczne, które pogłębią rozumienie roli, dynamiki i wpływu korporacji na tworzenie trwałej wartości społecznej, środowiskowej i ekonomicznej;
    • nawiązywanie relacji z menedżerami korporacji, aby poszerzyć wiedzę o wyzwaniach związanych z wypełnianiem obowiązków społecznych i środowiskowych oraz by wspólnie badać możliwości skutecznego sprostania tym wyzwaniom;
    • ułatwianie i wspieranie dialogu oraz debaty między wykładowcami, studentami, biznesem, rządami, konsumentami, mediami, organizacjami społeczeństwa obywatelskiego i innymi zainteresowanymi grupami oraz stronami nt. krytycznych kwestii związanych z globalną odpowiedzialnością społeczną i zrównoważonym rozwojem.

    Szkoły biznesu i zarządzania, w tym Akademia Finansów i Biznesu Vistula oraz Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula (dawna Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji) odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu sposobu myślenia i umiejętności przyszłych liderów. Mogą więc być potężnym motorem zrównoważonego rozwoju firmy i całych gospodarek.

  • KRASP

    Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) jest instytucją przedstawicielską środowiska szkolnictwa wyższego i nauki. Powołali ją w 1997 r. rektorzy polskich szkół wyższych posiadających uprawnienia do nadawania stopnia doktora w co najmniej jednej dyscyplinie. Obecnie Konferencję tworzą rektorzy 108 szkół wyższych, w tym 12 uczelni niepublicznych. 9 szkół ma status uczelni stowarzyszonych.

    Celem KRASP jest inspirowanie i koordynowanie współdziałania uczelni członkowskich, a także reprezentowanie wspólnych interesów uczelni akademickich. Konferencja podejmuje działania prowadzące do stworzenia efektywnego i zintegrowanego systemu edukacji narodowej oraz działa na rzecz rozwoju szkolnictwa wyższego, nauki i kultury. Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich stoi na straży tradycyjnych wartości akademickich, w tym zasad etyki zawodowej, odpowiedzialności i konstytucyjnej zasady autonomii szkół wyższych, gwarantującej im prawo do określania własnego stanowiska we wszystkich sprawach, którymi zainteresowana jest społeczność akademicka. KRASP w szczególności:

    • występuje do organów władzy publicznej w istotnych sprawach szkolnictwa wyższego, nauki i kultury oraz w żywotnych sprawach środowiska akademickiego;
    • wyraża z własnej inicjatywy opinie i przedstawia wnioski w sprawach dotyczących szkolnictwa wyższego, nauki i kultury.
  • HR Excellence in Research

    HR Excellence in Research jest prestiżowym wyróżnieniem nadawanym przez Komisję Europejską w ramach strategii Human Resources Strategy for Researchers, nakierowanej na zwiększanie atrakcyjności warunków pracy i rozwoju kariery naukowców w UE. Logo HR Excellence in Research otrzymują europejskie instytucje działające w sferze B+R (np. instytuty badawcze, uczelnie, przedsiębiorstwa) oraz organizacje finansujące badania, które zapewniają naukowcom jak najlepsze warunki pracy i przejrzyste procesy rekrutacji zgodnie z zasadami Europejskiej Karty Naukowca oraz Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych. Oba dokumenty nakreślają potrzebę tworzenia dobrych i stabilnych warunków pracy dla naukowców na każdym etapie ich ścieżki zawodowej.

    Posiadanie logo HR Excellence in Research niesie za sobą następujące korzyści:

    • wzrost prestiżu uczelni;
    • wzrost poziomu atrakcyjności zatrudnienia w uczelni;
    • premiowanie w międzynarodowych konkursach grantowych Komisji Europejskiej w zakresie badań naukowych i innowacji;
    • premiowanie w krajowych konkursach grantowych Narodowego Centrum Nauki i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju;
    • premiowanie w konkursach i programach finansowania nauki MNiSW;
    • premiowanie w trakcie oceny prowadzonej przez Komitet Ewaluacji Jednostek Naukowych;
    • prawo do zamieszczania ogłoszeń na europejskiej platformie rekrutacji naukowców EURAXESS.

    Znak HR Excellence in Research nie jest przyznawany na zawsze. Posługujące się nim instytucje co dwa lata podlegają kontroli Komisji Europejskiej.

  • ACCA

    Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) jest największą i najszybciej rozwijającą się międzynarodową organizacją zrzeszającą specjalistów z zakresu finansów i rachunkowości.

    Oferuje rozpoznawalne na całym świecie kwalifikacje przeznaczone dla osób, które chcą rozwijać swoją karierę w tym obszarze.

    Celem ACCA jest również dzielenie się wiedzą, promowanie wysokich standardów zawodowych, etycznych i zarządczych oraz wspieranie interesu publicznego. W tym celu organizacja współpracuje z najlepszymi szkołami wyższymi i instytucjami publicznymi na całym świecie.

    ACCA wspiera ponad 200 000 członków oraz ponad 500 000 studentów w 180 krajach. W Polsce zrzeszonych jest 2000 członków, a kolejne 4000 studentów jest na drodze do uzyskania kwalifikacji.

    Studia na uczelni posiadającej akredytowany przez ACCA program studiów umożliwiają nie tylko zdobycie dyplomu renomowanej szkoły wyższej, ale przede wszystkim rozbudowanie wiedzy akademickiej o kompleksową i praktyczną wiedzę z zakresu finansów, rachunkowości i zarządzania.

  • CEEMAN

    Central and East European Managment Development Association (CEEMAN) to stowarzyszenie powołane w 1993 r., którego celem jest podwyższanie jakości edukacji zarządzania w centralnej i wschodniej Europie. Obecnie organizacja obejmuje swoim zasięgiem cały świat, tworząc globalną sieć instytucji zainteresowanych jakością edukacji i innowacjami w tym obszarze, a także szeroko pojętym tematem zmian. Efektem aktywności organizacji było ustanowienie Międzynarodowej Akredytacji Jakości (International Quality Accreditation – IQA), o którą mogą starać się szkoły biznesu i inne instytucje zajmujące się rozwojem zarządzania.

    CEEMAN podejmuje następujące działania:

    • pracuje na rzecz ustanowienia międzynarodowych standardów jakości w edukacji zarządzania;
    • promuje zasady edukacji odpowiedzialnego zarządzania;
    • wspiera procesy przejściowe i zmiany;
    • zachęca do poszanowania różnorodności i kultury;
    • wspiera innowacyjność, kreatywność i holistyczne podejście do rozwoju zarządzania.

    CEEMAN zapewnia sieć wymiany doświadczeń oraz miejsca spotkań różnych organizacji zajmujących się rozwojem biznesu i zarządzania w celu lepszej współpracy w obszarze:

    • organizacji i zarządzania szkołami;
    • projektów i programów badawczych;
    • wymiany studentów, kadry naukowej i administracyjnej;
    • organizacji konferencji, obrad oraz spotkań.
  • EFMD

    European Foundation for Management Development (EFMD) jest globalnym stowarzyszeniem szkół biznesu z siedzibą w Brukseli i uznanym organem akredytującym jakość w edukacji zarządzania.

    Zrzesza ponad 900 instytucji oraz ponad 30 tysięcy ekspertów ze środowiska akademickiego, biznesu i administracji publicznej w 91 krajach. Wśród członków Fundacji są najlepsze uczelnie biznesowe w Europie i na świecie. EFMD stanowi forum wymiany informacji i debaty na temat innowacji, badań i najlepszych praktyk w zakresie zarządzania. Przyznaje akredytacje EQUIS, EPAS i EDAF dla szkół biznesu, programów nauczania i programów biznesowych.

    Poprzez sieć swoich członków EFMD wspiera i promuje:

    • wymianę innowacyjnych pomysłów i praktyk pomiędzy instytucjami i organizacjami związanymi z rozwojem, szkoleniami i kształceniem w zarządzaniu;
    • dialog dotyczący dotychczasowych osiągnięć w dziedzinie rozwoju zarządzania i przeznaczonych na to środków;
    • zaopatrzenie w odpowiednie dane, informacje i praktyki, zachęcając do stosowania najlepszych środków w rozwoju zarządzania;
    • intensywniejszą współpracę pomiędzy instytucjami edukacyjnymi i przedstawicielami sektora publicznego i prywatnego, poprzez kontakt i współpracę przy wspólnych projektach;
    • ciągłe podwyższanie jakości instytucji zarządzania poprzez międzynarodową ocenę i analizę oraz wspomaganie szkoleń nauczycieli i rozwój materiałów szkoleniowych;
    • charakterystykę i analizę europejskiego stosunku do rozwoju i kształcenia w zarządzaniu, oraz dzielenia się wnioskami z partnerami na całym świecie.
  • IREG Observatory

    IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence to międzynarodowe stowarzyszenie non-profit. Zostało utworzone w październiku 2009 r. w celu podnoszenia jakości międzynarodowych i krajowych rankingów szkół wyższych. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie rankingów w wyborach edukacyjnych kandydatów na studia oraz w rządowych decyzjach finansowych w zakresie szkolnictwa wyższego, przyjęto założenia i zasady przeprowadzenia audytu (na zasadzie dobrowolności) głównych rankingów świata pod kątem spełniania przez nie niezbędnych wymogów metodologicznych.

    IREG Observatory skupia instytucje rankingowe, uniwersytety i organizacje zainteresowane rankingami szkół wyższych i doskonałością akademicką. Jego celem jest wzmocnienie świadomości społecznej i zrozumienia szeregu zagadnień związanych z rankingami uniwersyteckimi i doskonałością akademicką. Stowarzyszenie jest zarejestrowane w Brukseli, a jego sekretariat znajduje się w Warszawie.

Kontakt do Działu Rekrutacji

Katarzyna Broniszewska

tel. +48 22 45 72 400 
e-mail: rekrutacja@vistula.edu.pl
pok. 28

 

Alina Maksymova

tel. +48 22 45 72 404
e-mail: a.maksymova@vistula.edu.pl
pok. 28

Aplikuj online

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close