Carlo Comanducci

dr Carlo Comanducci
e-mail: c.comandicci@vistula.edu.pl
Wydział: Szkoła Języków Obcych
Kierunek kształcenia: Filologia / Filologia angielska

Studiował literaturę włoską oraz kulturoznawstwo i filmoznawstwo we Włoszech na Uniwersytecie w Genui, a później w Anglii otrzymał stopień magistra filologii z filmoznawstwa oraz obronił doktorat na University of Birmigham. Po ukończeniu studiów mieszkał i prowadził badania we Francji jako niezależny naukowiec oraz na Węgrzech w archiwach OSA w Budapeszcie. Prowadzi zajęcia na AFiB Vistula od roku 2017, na studiach licencjackich i magisterskich.

Zajmuje się studiami nad filmem, interesuje go wszystko, co dziwne i niesforne. Opublikował monografię Spectatorship and Film Theory: The Wayward Spectator w wydawnictwie Palgrave Macmillan w roku 2018, oraz szereg artykułów na pograniczu badań filmowych a teorii podmiotowości i władzy. Również w 2018 w wydawnictwie Brill wyszła praca zbiorowa nt. sztuki opowiadania i narracji, którą współredagował wraz z Alexem Wilkinsonem, pt. The Matter of Telling.

Obecnie pracuje nad książką o idei gestu w filozofii Giorgio Agambena i kinie Yorgosa Lanthimosa, oraz, szerzej, o geście na styku kina, literatury, myśli anarchistycznej i teorii krytycznej.

 

Zainteresowania dydaktyczne/badawcze:

  • teoria filmu – pozycja widza, ucieleśnione doświadczenie kinowe, psychoanalityczne teorie filmu, teorie gestu;
  • teoria krytyczna, studia postkolonialne i queer theory – teorie podmiotowości i polityki Michela Foucault, Judith Butler, Jacques Rancière, Giorgio Agambena, Leo Bersani, Saidiya Hartman;
  • studia nad filmem i kulturą – kino prekariatu, technologie pamięci w fikcji, opowieści post-apokaliptyczne, weird cinemas;
  • krytyczne studia nad grami – biopolityka oraz symulacja w grach.
Aplikuj online

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close