UMÓW SIĘ NA INDYWIDUALNĄ KONSULTACJĘ

ZAMÓW KONSULTACJĘ

dr hab. Jolanta Załęczny
e-mail: j.zaleczny@vistula.edu.pl
Wydział: Humanistyczny
Kierunek kształcenia: Historia

Dr hab. w dziedzinie nauk humanistycznych w dyscyplinie historia (od 2019 r.). Wieloletni nauczyciel (nauczyciel dyplomowany od 2001 r.), polonista, regionalista. Profesor Uczelni na Wydziale Historycznym Akademii Humanistycznej w Pułtusku, opiekun specjalności muzealnej, członek Rady Wydziału. Ponadto kustosz dyplomowany, Kierownik Działu Historii i Badań Naukowych Muzeum Niepodległości w Warszawie.

Zastępca redaktora naczelnego czasopisma humanistycznego „Niepodległość i Pamięć”; członek Rady Naukowej „Rocznika Kresowego”; członek redakcji „Studiów Mazowieckich”; członek Rady Wydawniczej „Rocznika Legionowskiego”; członek Rady Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce; ponadto członek Światowej Rady Badań nad Polonią, Towarzystwa Miłośników Historii (oddział Polskiego Towarzystwa Historycznego), Stowarzyszenia Muzealników Polskich, Rady Naukowej ds. Regionalizmu przy Radzie Krajowej Ruchu Stowarzyszeń Regionalnych RP, Komisji Badań nad Historią Syberii Komitetu Historii Nauki i Techniki PAN. Uczestnik polskich i międzynarodowych konferencji naukowych; autorka 7 monografii, ponad 100 artykułów w zbiorach studiów i czasopismach naukowych.

 

Zainteresowania dydaktyczne/badawcze:

  • historia Polski II poł. XIX wieku oraz okresu międzywojennego;
  • losy uczestników Powstania Styczniowego;
  • obecność Polaków w historii innych narodów;
  • regionalizm mazowiecki;
  • edukacja muzealna.
Aplikuj online

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close