Rada Społeczno-Biznesowa Akademii Finansów i Biznesu Vistula jest ciałem doradczym, którego celem jest wspieranie Uczelni we wszystkich zadaniach związanych z rozwojem naukowym i dydaktycznym. Została powołana 25 stycznia 2021 r. w odpowiedzi na wyzwania nowoczesnej edukacji, która dąży do kształcenia kadr o kompetencjach umożliwiających sprawne poruszanie się po dynamicznie zmieniającym się rynku pracy oraz gospodarki opartej na wiedzy.
Zadaniem Rady jest umacnianie współpracy uczelni z otoczeniem biznesowym, tworzenie warunków do wymiany wiedzy, realizacja wspólnych projektów naukowych i wdrożeniowych oraz dostosowanie programów studiów do potrzeb rynku pracy. Celem jest również tworzenie wspólnych programów stażowych oraz zwiększenie zatrudnienia studentów.
Obecnie Rada Społeczno-Biznesowa Akademii Finansów i Biznesu Vistula liczy 53 członków. Są wśród nich przedstawiciele uczelni, biznesu, organizacji pozarządowych, władz samorządowych, instytucji publicznych oraz mediów. Jej koordynatorem jest dr Małgorzata Bonikowska.
Rada pracuje w następującym trybie:
- spotkania całej Rady w pełnym składzie – jeden raz w ciągu roku akademickiego, pod koniec października;
- praca w grupach oraz indywidualnie – przez cały czas.
GRUPY TEMATYCZNE
1. Badania i projekty badawcze
- Określanie działań badawczych dla członków Rady i ich organizacji w ramach badań własnych uczelni.
- Określanie działań badawczych w ramach partnerstw formowanych przez organizacje reprezentowane przez członków Rady (np. firma + NGO + medium).
- Przygotowywanie lub konsultowanie wsadu do aplikacji grantowych uczelni na badania (np. do NCIBR).
- Konsultowanie planów badawczych uczelni i produktów powstałych w wyniku badań (raporty z badań, prezentacje, wnioski, policy papers).
- Włączanie studentów uczelni w badania prowadzone przez podmioty z Rady (np. ZBP zespół badań i analiz).
- Wsparcie w opracowywaniu rankingów, np. ranking najcenniejszych polskich marek (Rzeczpospolita).
- Inne formy pracy indywidulanej członków Rady.
2. Studenci, staże i dydaktyka
- Przyjmowanie studentów i absolwentów na staże i wolontariat.
- Popularyzacja wśród studentów i kadry uczelni konkursów na staże organizowanych przez członków Rady.
- Gościnne wykłady członków Rady (w ramach istniejących przedmiotów).
- Organizowanie dodatkowych spotkań tematycznych ze studentami.
- Konsultacje programów nauczania.
- Wprowadzanie nowych przedmiotów do siatki wykładowej.
- Tworzenie nowych produktów edukacyjnych (kursy, studia podyplomowe).
- Inne formy pracy ze studentami („poradnia” – konsultacje o wyborze zawodu, stylu życia, marce osobistej etc.).
- Popularyzacja wiedzy związanej z działaniami członków Rady (np. standardy w bankowości – przez ZBP).
3. Akcje tematyczne
- Działania kulturalne, społeczne, edukacyjne z udziałem kadry i studentów uczelni podczas przedsięwzięć organizowanych przez samorząd, np. warsztaty i pokazy podczas Dni Miasta czy Festiwalu, którego miasto jest gospodarzem.
- Działania promujące postawy społeczne (np. bliźniaczenie pokoleń, pomaganie starszym, warsztaty informatyczne dla seniorów etc.).
- Konsultacje koncepcji rozwojowych miast tak, aby uwzględniały interesariuszy oraz trendy.
- Uczestnictwo kadry Vistuli w konferencjach i wydarzeniach organizowanych przez członków Rady w swoich instytucjach.