Gramatyka I Słówka Na Blachę? Grunt To Metoda - Uczelnia Vistula

Około 44 proc. Polaków nie zna żadnego języka obcego. To fatalna informacja. Dobra jest taka, że coraz więcej z nas uczy się języków, bo coraz więcej podróżujemy i pracujemy w międzynarodowym środowisku. Jednocześnie coraz więcej obcokrajowców przyjeżdżających do Polski poznaje tajniki języka polskiego – i to z sukcesem, a Polacy, których dzieci urodziły się za granicą, a są ich tysiące, też chcą by latorośl znała język ojczysty.

Dziś nikogo nie trzeba przekonywać, że umiejętności językowe to same korzyści:

  • większe możliwości komunikacji
  • silniejsza pozycja na rynku pracy
  • lepsze perspektywy
  • swoboda i pewność siebie

 

 

 

Łap szansę

Przed nauczycielami języków obcych oraz języka polskiego jako obcego lub drugiego  jest więc wiele pracy, mnóstwo inspirujących wyzwań i motywacja do podnoszenia kwalifikacji. Rosnąca zaś fala uczących się może być również wskazówką dla tych, którzy dopiero zastanawiają się jakie studia wybrać.

Ponad milion Polaków korzysta z usług prywatnych nauczycieli. Drugie tyle chodzi na kursy. Uczą się nawet seniorzy.  80 % Uniwersytetów Trzeciego Wieku ma w programie lekcje języków obcych. Najpopularniejsze języki to:

  • Angielski
  • Niemiecki
  • Francuski
  • Hiszpański
  • Włoski

Dla tych, którzy chcą uczyć języków obcych lub widzą się w charakterze lektora języka polskiego Akademia Biznesu i Finansów Vistula przygotowała atrakcyjną ofertę: studia podyplomowe Metodyka Nauczania Języków Obcych oraz Metodyka Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego lub Drugiego.  Dają one uprawnienia do pracy w charakterze nauczyciela oraz wzmacniają kompetencje.

Gramatyka i słówka na blachę? Grunt, to metoda

Każdy ma potencjał by nauczyć się języka obcego. Tak zbudowany jest nasz mózg. Naukę  najlepiej zacząć jak najwcześniej. Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology odkryli, że aby być dwujęzycznym trzeba zacząć przed 10 rokiem życia. Ale potem nadal mamy ogromne możliwości.

Rynek jest coraz większy i coraz bardziej wymagający. Innego podejścia wymagają dorośli, a zupełnie innego dzieci, które uczą się języka, choć nie mają pojęcia o gramatyce. Do tradycyjnych metod nauczania dołączają zupełnie nowe. Coraz  częściej wykorzystywane są :

  • platformy e-learningowe
  • podcasty- czyli materiały multimedialne dźwiękowe lub filmowe udostępniane przez serwisy radiowe i telewizyjne
  • TEDy – czyli krótkie wystąpienia publiczne, których celem jest prezentacja konkretnego pomysłu, problemu lub podejścia
  • blogi

Chodzi o to, by zachęcić uczącego się by słuchał i mówił, by zanurzył się w języku.

Metod jest wiele, ale wszystkie skupiają się na jednym – komunikacji. Celem jest przede wszystkim wyrobienie umiejętności sprawnego posługiwania się językiem w codziennych sytuacjach, rozumienie i swobodne prowadzenie rozmowy.

Jaką jednak metodę wybrać? A może stosować je wszystkie? Jak odnieść sukces w nauczaniu języka? Nasze studia podyplomowe wskazują właściwą drogę.

Metodyka Nauczania Języków Obcych oraz Metodyka Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego lub Drugiego – nowatorski program

Nasz autorski program, spełniający wymagania ministerialne, został stworzony przez wybitnych praktyków, specjalistów w dziedzinie dydaktyki i autorów podręczników.

Łączy ze sobą najnowsze zdobycze wiedzy w dziedzinie psycholingwistyki, neuroedukacji i metodyki :

  • daje solidne przygotowanie merytoryczne w zakresie językoznawstwa
  • uczy indywidualnego podejścia
  • rozwija talent dydaktyczno-pedagogiczny zgodnie z najnowszymi trendami
  • daje do ręki nowoczesne narzędzia, by uczyć sprawnie i skutecznie
  • umożliwia dalszy rozwój

Nauczyciel może zmotywować i zachęcić do nauki języka – wprowadzić w nowy świat i zainteresować kulturą. To jego misja, która może  dać mnóstwo satysfakcji. Ważne jest więc by nauczyciel umiał budować właściwe relacje z uczącym się, by potrafił wzmocnić swój autorytet, przy jednoczesnym poszanowaniu autonomii ucznia.  Sztuką jest odkrywać talenty i wzmacniać mocne strony drugiego człowieka. Dlatego w programie naszych studiów stawiamy na warsztaty, treningi i analizę pedagogicznych case studies. Dobry nauczyciel powinien być  dobrym dydaktykiem, psychologiem i pedagogiem. Od tego zależy jego sukces i sukces uczących się.

Aplikuj online

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close