Mobilna Strategia Dla Twojej Firmy - Uczelnia Vistula

Dział IT – królestwo i koszty dla firmy
Rozwój firmy w coraz większym stopniu zależy od sprawnego działu IT. Niezależnie czy prowadzisz startup, czy jesteś firmą produkującą ubrania (np. LPP zatrudnia ponad 100 programistów). Dział informatyczny staje się coraz ważniejszą osią sukcesu Twojego biznesu. Działy IT w korporacjach to prawdziwe królestwa, które są bardzo skutecznie chronione przez ich dyrektorów i kierowników. Faktycznie, gdyby każdy chciał rozwiązać swój problem poprzez dział IT, to błyskawicznie zatkałyby się one na pracach od naprawy indywidualnych problemów z Excelem, aż po robienie systemów na automatyzację zamówień na obiady. Dział IT to ogromne koszty, ale też brama i filtr robienia rzeczy niepotrzebnych i niekoniecznych. Każda praktycznie firma rekrutuje pracowników do działu IT.

Zatrudnij dobrego kierownika IT

Prowadząc biznes, szczególnie w dużej skali pamiętaj by mieć decyzyjnego i komunikatywnego kierownika IT, który będzie umiał zrozumieć biznesową strategię Twojego projektu lub firmy. O ile prace programistyczne możesz zlecić, to musisz mieć osobę, która będzie mogła je wyspecyfikować i odebrać. Nie oznacza to, że Twój kierownik ma być specjalistą od wszystkich języków programowania i ma sprawdzić kod. Ale powinien przede wszystkim wiedzieć „w jakim celu biznesowym” jest produkowana dana aplikacja. Jeśli Twój kierownik, poprzez sprawne zarządzanie zespołem może o 20% zmniejszyć koszty programowania, to przy 10 programistach średniomiesięcznie oszczędzisz 20 tys. zł (przyjmując średnią stawkę dla programisty wraz z kosztami zatrudnienia i wyposażenia go). A przecież nie raz Twój kierownik IT, ustrzeże Cię przed ponoszeniem kosztów za aplikacje, której nie potrzebujesz.

Nie masz specjalistów od mobile?
Od 2016 roku większość ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. Większość zapytań w google to zapytania mobilne. Mogę jednakże zgadnąć, że jeśli nie jesteś startupem tworzącym mobilną aplikację, to nie masz w swojej firmie specjalistów od mobile – dotyczy to zarówno UX/UI, jak i programowania aplikacji. Może kilku programistów popróbuje sił w JAVA, aby napisać aplikację na Androida, ale szansa, że masz w firmie ludzi od iOS, jest bardzo niewielka. Dlaczego tak jest? – jeśli Twoja firma ma zero, lub najwyżej jedną aplikację mobilną, to byłoby nieefektywne utrzymywać specjalistów z zakresu aplikacji mobilnych na etacie. Efektem tego jest fakt, że firmy są słabo reprezentowane w appstore. Znacznie więcej znajdziemy tam aplikacji wytworzonych od razu z myślą o konsumencie, najczęściej z nastawieniem na rozrywkę (angry birds, uber, tinder). Coraz silniejszy jest jednak trend, gdzie wartością dodaną do produktu są aplikacje mobilne.

Aplikacja mobilna jako element strategii
GoPro dostrzegła, że użytkownicy kochają ich kamery, ale później nie mają wiedzy i umiejętności jak zmontować film. Nie znają się na Adobe Premiere, a każdy kto montował w Windows Movie Maker, wie że wrzucanie tak zmonotowanych filmów jest obciachem. Dlatego kupili dwie firmy, produkujące aplikacje – Quik i Splice. Oba rozwiązania pozwalają w bardzo prosty sposób, na urządzeniu mobilnym zmontować i wyeksportować film złożony z klipów nagranych kamerą GoPro. Dzięki temu, firma umacnia swoją pozycję lidera w rynku konsumenckich kamer sportowych.

Jaka jest Twoja mobilna strategia?
Nie wiem jaka jest strategia Twojej firmy. Czy jest nią zajęcie jak największego rynku w dziedzinie produktu, a może specjalizacja w określonej niszy. 90% firm, które nie posiadają strategii upada w ciągu 12 miesięcy. Elementem strategii mogą być działania mobile – może to być chęć promocji Twoich produktów (np. Premiera filmu), ułatwienie udziału w wydarzeniu czy właśnie zwiększenie ruchu w mobile (np. słownik diki). Cokolwiek zamierzasz zrobić, dzięki aplikacji mobilnej:
Zwiększysz sprzedaż swojego produktu,
Przyspieszysz procesy decyzyjne,
Dotrzesz do nowych odbiorców
Na koniec warto dodać, że aplikacje mobilne, podobnie jak strony internetowe wymagają dobrej promocji i pozycjonowania w sklepach Google Play / iTunes. Aby się dowiedzieć jakie są skuteczne metody promowania aplikacji, przeczytaj w kolejnym artykule na blogu BrokenRules.mobi

Aplikuj online

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close