Jak smakuje Polska? Czymś wędzonym, kiszonym, peklowanym, ale również słodkim i korzennym. Jakie produkty mogłyby promować Polskę za granicą? Jakie są trendy i szanse rozwoju polskiej turystyki kulinarnej? Kim jest współczesny turysta kulinarny i jakie są jego potrzeby? Na te pytania odpowiadają eksperci, którzy wystąpią 23 – 24 maja podczas konferencji Międzykulturowa Turystyka Kulinarna Pokoleń w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.
Polska kuchnia ma swoje korzenie w tradycji żydowskiej, litewskiej, węgierskiej, niemieckiej, ukraińskiej a nawet tureckiej, bo przecież przez wiele lat graniczyliśmy z Turcją. Od wieków najczęściej używanymi produktami w naszej kuchni są m.in. grzyby leśne, ryby słodkowodne, kasza, kapusta, chrzan, kwaśne mleko, piernik, mak czy jabłka. We współczesnej polskiej kuchni widać wiele wpływów kuchni zagranicznych, ale również dużą koncentrację na kuchni regionalnej, opartej na lokalnych produktach.